1 juni 2012

vågar knappt erkänna!

Det här med stegräknaren...

Nu har jag fått det svart på vitt hur lite jag rör mig på dagarna nu när jag jobbar i butiken. Igår gick jag bara (usch....vågar jag erkänna???!!) ca 1600 steg!!! 
Om 10 000 steg är vad man borde gå på en dag så ligger jag väldigt illa till! Inte konstigt att jag gått upp så mycket i vikt (kan inte bara skylla på att jag slutat röka....får skylla på butiken också) 

Ja ja, ändring ska det bli! Idag ska jag satsa på att gå MER än igår, såklart!! 
Och tog med mig en halv portion lasange till lunch idag. (ska bara försöka att INTE springa över till kiosken och handla godis och glass! Jag är SÅ dålig på att låta bli, är helt klart sockerberoende!) 

Humn....kanske borde börja röka igen! Då skulle jag kunna hålla mig borta från godiset i alla fall, men det kostar mycket, förstör och man luktar illa (men överväger ändå att börja igen!) 

4 kommentarer:

  1. Nej...Inte börja röka!!
    Det kommer fixa sig framöver när flytt mm är klart ska du se/Många Kramar din mamma

    SvaraRadera
  2. Håller med din mamma! Du har ju varit rökfri så länge nu, då är det inte värt att börja röka igen.. Allt kommer lösa sig när ni väl flyttat och du får närhet till vänner som kan gå promenader med dig. Tänk vettu en promenad längs Vätterns strand en vindstilla morgon eller kväll för den delen.. Som du skrev hälsan blir lidande, det kostar pengar samt man luktar illa.. Du fixar detta med vikten, du ska få se, det finns faktiskt smala människor där ute som inte röker.. Många kramar och lycka till

    SvaraRadera
  3. Nej börja absolut inte röka igen!!! Håll ut, du ska se att du fixar viktnedgången sedan när allt lagt sig! Sänder massor med styrka till dig!

    Massor med kramar till er!!

    SvaraRadera
  4. Okej nu har du sett svart på vitt hur det ser ut, bra då vet du! Nu är det bara att försöka göra lite mera gå ett extra varv i butiken ett par gånger extra så har du gått några fler steg. Sen ska du inte börja röka nej, nej men förstår dig helt jag gjorde det under pulver dieten (har slutat igen) men pröva det med chockladpudingen. SV: Kort från förr finns inte på mig jag har aldrig varit med på kort visst kan jag lägga ut bröllopskort eller så men annars är det helt kört på den froneten kan kolla sen när jag åker hem till farmor om hon har några kort på mig. Det prickiga är en tröja, ser snygg ut på kortet kanske men det är inte lika snygg haha, bra tips det om samma kläder! kram kram

    SvaraRadera