15 juni 2012

är jag verkligen sån?

Få som känner mig...

Jag känner igen mig så mycket i en del av Melissa Horns låt (jag saknar dig mindre). 


När jag träffat gamla vänner har jag ingenting att säga dem
Dem ställer för många frågor och jag, jag bidrar inte med nån
Och jag kan ångra det lila jag säger
Eller dra ett allvarligt skämt
Jag tycker mig höra vad dem tänker
Är hon sådär jämt?

Jag är precis sådär....och NEJ jag är inte alltid sådär....hänger ni med?
Tycker det är synd att få människor tar sig tid att verkligen lära känna mig. Jag är nog ganska långt ifrån den människa som de flesta tror. Det finns så få personer som känner mig på djupet. En av dessa har jag tyvärr mer eller mindre förlorat (vilket känns så jobbigt....har inte träffat henne på över ett år nu) men jag hoppas självklart att det kommer dyka upp personer som vill lära känna mig på djupet igen (om jag släpper in dom vill säga) 
Oj oj....blev ett allvarlig inlägg.....

Jag har ångrat så många gånger att jag inte kan vara tyst....bara babblar på, tjötar hål i huvudet på folk om troligen ointressanta saker....Har därför börjat vara tyst av mig istället. Vilket kanske upplevs av folk att jag inte tycker om dom istället, vilket så är inte fallet. Jag själv får alltid känslan av att folk inte tycker om mig, varför vet jag inte, men minns en tjej som blev min kompis efter många om och men när jag var 16 år. Hon sa till mig (efter att vi blivit kompisar)
- jag vågade inte gå fram och säga hej för jag tyckte att du alltid såg så arg ut.

Jag 22 år gammal

Är det så folk upplever mig? Som en arg, sur och otrevlig människa? Ser jag ut så? 
Jag som tycker att jag är så genomgod, generös och omtänksam....(drömjobbet vore att jobba som kurator på en gymnasieskola för jag älskar att lyssna, ge råd och finnas där för andra) 

Önskar att jag hade fler nära och riktiga vänner.....

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt när man förlorar nära vänner,har gjort det själv & som du säger känner nog inte många mig heller ~ Tyvärr ~
    Men nää,du är absolut inte en så'n person,Madde...
    Du är en mjuk,go,alltid vänlig & generös tjej,leénde för det mesta ♥ älskar dig/Kram morsan åh,jag minns det fotot :)

    Dikt så sann...
    "En riktig vän finns där för dig
    En riktig vän tröstar när du är ledsen
    En riktig vän stöttar när det är jobbigt
    En riktig vän accepterar dig som du är
    En riktig vän går inte när du gör fel
    En riktig vän finns där för dig avsett vad

    Ibland gör man fel men en riktig vän tar emot ett förlåt och går inte sin väg
    Ibland blir man ledsen men en riktig vän tröstar
    Ibland har man det tufft men en riktig vän stöttar
    Ibland går livet upp och ner men en riktig vän accepterar dig som du är
    En riktig vän finns där för dig oavsett vad"

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill så gärna känna dig på djupet för trots att jag är din syster så har vi av olika anledningar glidit ifrån varann för flera år sedan. Jag hoppas dock att vi ska kunna ta tillbaka den kontakt vi förlorat. Saknar verkligen vår syskontid som vi hade när vi var små då vi smög in till varann på kvällarna :) kommer du ihåg?? Miss u sis <3

    Massor med kramar till dig!

    SvaraRadera