9 juni 2012

Fåfäng?

Det här med utseendet...

Är jag fåfäng? Får ofta höra det från Fredrik. Visst, jag vill se bra ut, jag vill vara nöjd med hur jag ser ut och jag älskar snygga kläder och skor. Men gör det mig fåfäng? Och vilken kvinna vill inte se bra ut? Är då alla kvinnor fåfänga? 

Nu har jag alltid tidigare varit smal och nöjd med mitt utseende, så nu när jag lagt på mig en massa extra kilon, är det då inte helt normalt att jag vill gå ner i vikt igen för att bli som jag en gång varit? 

Ok, jag köper det där med operationer, det gör mig lite fåfäng, kanske....Jag kan helt klart tänka mig att "fuska" mig snygg med fettsugning, hårförlängning, skönhetsingrepp, bröstlyft och lösögonfransar, men det hänger mest ihop med min personlighet. Jag är väldigt otålig och ska ALLTID ta genvägar oavsett vad det gäller. Så egentligen har det inte bara med fåfänga att göra. Jag vill ha resultat DIREKT, och vad är då bättre än en fettsugning? Jag vill även erkänna att jag är lite lat, träning är jobbigt och tråkigt, jag tröttnar snabbt eftersom det dessutom inte ger resultat på ett bra tag, så mitt dåliga tålamod förstör även där. Så frågan är hur en lat, otålig och sockerberoende fåfäng kvinna på 30 år ska kunna gå ner 20 kg och kunna bli nöjd med sitt utseende igen. ??? Ett mysterium jag måste hitta lösning på, FORT! (har ju inget tålamod att vänta) 


2 kommentarer:

  1. Jag tror i såfall att alla är lite fåfängda hihi...
    Ta min Micke till exempel han vill ha fina kläder,ingen s.k "Ölmage" & jag vill oxå klä mig snyggt,så..Jaa alla är fåfängda isåfall på nå't sätt :)

    Att vara lite lat med träning osv det går säkert hitta en bra kost med lagom med träning,tror jag ~ Vad tror dui/ni andra?
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Vännen jag håller med dig i det du skriver alla kvinnor är fåfängda och det är så vi fungerar ju. Men hur ska du gå ner i vikt? Ja tyvärr finns det ju bara ett sätt lägga om kosten och börja träna, det är ju bara så och det är skit tråkigt och det är drygt men det finns inga genvägar om du inte väljer att göra en fettsugning om du inte kanske vill leva på en liten diet och kickstartar dig kanske lättare att gå ner 5 kilo och starta med det eller? Massa kramar

    SvaraRadera