12 juni 2012

Blogga om fettsugning

Letat som en tok på nätet! 

Jag är så trött på min mage, mina extra kilon, men är för liten för att få söka till Biggest Loser och för liten för att få göra en gastric Bypass operation, för lite tålamod och tid för att träna mig i form (hade gått om jag hade haft tålamod till att det skulle ta flera år) och därför finns det bara en sak kvar som jag funderar på.....fettsugning med laser!

Är i stort sett ingen som bloggar om att dom gjort fettsugning på magen med hjälp av laser. Jag vill ju så gärna läsa ärliga berättelser från personer som varit med om det, så jag vet om jag överhuvudtaget skulle VÅGA göra en sån operation. Att söka på före och efter bilder ger ju egentligen inte mycket. Bilder på klinikernas hemsidor kan ju vara förskönade i photoshop. 

Skäms vi så för att vi "fuskar" till oss en snygg kropp? Varför vågar ingen blogga öppet om ett sånt ingrepp? OM jag skulle få råd och VÅGA göra en sån fettsugning så lovar jag att jag ska blogga om det! Tror jag....tror det skulle uppskattas, för jag kan ju inte vara ensam om att söka efter information om fettsugning med laser. Hade gärna velat ha tips om bra och mindre bra kliniker så man går till rätt ställe i så fall. Handlar ju om ens kropp, och vissa risker finns det ju. 

Någon som kan tipsa om en blogg? En klinik? informationssida som INTE tillhör en klinik? Tacksam i så fall, du får självklart tipsa mig anonymt, helt ok. 

Har du kanske gjort en sån operation? SNÄLLA kontakta mig på min email och berätta!
cool_madde@hotmail.com


6 kommentarer:

  1. Jag skulle aldrig våga=(
    http://www.plastikoperationer.net/laserfettsugning-smartlipo-laserlipolys

    SvaraRadera
  2. Jag vet ingen blogg eller så men vi satt på jobbet och pratade om det och det var en person som hade gjort det och hon var jätte nöjd och det var jätte fint resultat (med laser då) och vi pratade även med sköterskan och hon hade bara hört posetivt om det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju väldigt bra, men är ändå lite osäker om jag skulle våga. Har läst så mycket nu om ojämt resultat, brändskador, synliga ärrbildningar och pigmentförändrigar! Eftersom ingen bloggar om det så kan man ju inte veta vilka kliniker som är bäst och vilka man ska undvika heller!

      Radera


  3. Hittade den här bloggen av en slump och det tackar vi för! Har försökt hitta information om fettsugning hela dagen, hittade även en annan bra sida http://www.plastikoperationer.net/, rekommenderas starkt! På deras forum fanns det många som hade skrivit o jag fick läsa om andras erfarenheter. Tycker att det är jätteviktigt att man tar del av andras erfarenheter, speciellt när det kommer till plastikkirurgi, tack för en bra blogg, den va hjälpsam :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Verkar som folk "skäms" över att fuska sig snygga och vill absolut inte att folk ska få veta det. Tråkigt, därför är det väldigt svårt att hitta personliga bloggar om just plastikkirurgi. Och det är ju som du skriver, viktigt att vi tar del av varandras erfarenheter när det gäller just detta. Tack

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera