3 april 2012

gravid igen

Framtiden? 
Bella knappt 1 vecka gammal! 

Ja, känns så konstigt. Jag skulle vilja ha ett barn till. Skulle kunna tänka mig att bli gravid nu och få ett tredje barn. Nu går ju inte detta så bra....Fredrik har ju steriliserat sig. Jag kan helt enkelt inte få ett tredje barn, sen vet jag ju att jag snart har ändra inställning. Skulle aldrig orka att ha tre barn. Jag tycker ofta det är jobbigt med de 2 vi redan har. Saknar ofta tiden innan vi skaffade barn, då det bara var jag och Fredrik, fria att göra vad vi ville när vi ville det!

Erik bara 5 minuter gammal.

Inte lätt det här med familj. Såg sista avsnittet av Familjen Annorlunda igår. Min syster Anna Wahlström är med där och hela hennes familj, man och 9:e barnet på väg. Hon har fått så mycket skit av folk på hennes blogg. Folk som ska berätta för henne hur hon ska fostra sina barn. Hallå? Vem fan har rätt att bestämma hur andra ska fostra sina barn? Jag vet att ingen annan skulle kunna göra ett bättre jobb med alla Annas barn än vad hon själv gör, hon och henne man Christian. Blir så arg!! 

Sitter och äter choklad till lunch, snacka om nyttig! (som vanligt)

8 kommentarer:

  1. Naw,så söta ♥.........
    /Puss till Mormors godingar!

    Håller helt med dig i det du skriver ang Anna/Kram från mig i Hjo ☼

    SvaraRadera
  2. Oj har Fredrik steriliserat sig!!!!!
    Söta bebisfoto<3

    SvaraRadera
  3. Har haft det där suget själv.... Vet hur det känns. För mig har det gått över då jag inte skulle orka med en omgång med sömnlösa nätter och småbarnstrots igen. Nu är jag snart dessutom "för gammal" (trot eller ej) för att vara nybliven mamma. Väntar istället med spänning på tiden som ligger framför oss, en tid utan att behöva fixa barnvakt när man ska göra något på tu man hand.

    SvaraRadera
  4. Varför har Fredrik steriliserat sig??

    SvaraRadera
  5. Fredrik vill inte ha fler barn, någonsin. Vi sa efter vårt andra barn att vi aldrig skulle skaffa fler barn, så jag erbjöd mig att sterilisera mig, men Fredrik tyckte att det var bättre att han gjorde det. enklare ingrepp på honom. Men kan säga att det är så skönt att slippa proppa i sig en massa hormoner i form av p-piller och sånt! Han ångrar sig inte för fem öre!

    SvaraRadera
  6. Oj det visste jag inte, men åh andra sidan inget man pratar om till höger och vänster liksom...valen ser olika ut beroende på sitt eget liv, vilja och känsla. Vi är alla olika :)
    Ni har två små söta Troll och tänk så små dom var när dom kom till världen :) Underbara bilder på dom!

    Massor med kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra att någon annan vågar säga att dem också saknar tiden innan barn, visst dem är underbara men hade vart skönt att få längre stunder för sig själv ibland.

    SvaraRadera
  8. Tja, rent tekniskt så kan ju socialtjänsten lägga sig i om man missköter sina barn och uppfostran. Men det finns definitivt INGEN som säger att bara för att man har flera barn att man inte sköter sina barn! Tvärtom är min erfarenhet från soc (jobbar där) att det mer ofta är föräldrar med två-tre barn som inte klarar av att fostra sina barn..eller bara skiter i dem...Personligen tror jag att man kommer långt med vilja och kärlek..men jag har ju inga barn, så vad vet jag ;)

    SvaraRadera