11 april 2012

viktkampen...

Undrar och tänker ofta på min vikt!

Är detta en kamp jag någonsin kommer vinna? Hur och när i så fall? Vissa tycker: vadå? Det är väl bara att sätta i gång och träna och äta nyttigt. 
Kan säga att det INTE är så lätt! Det är som ett sjukt beroende. Allt detta gott som man vill äta. Latheten och ursäkterna till att inte röra på sig (det är jobbigt att röra på sig när man är tjock) och alla andra hinder man finner i sin väg.

Motivationen går upp och ner. Oftast orkar man inte alls. Men viljan finns alltid, viljan att bli smal och snygg igen, men inte viljan att ta bort allt det goda! 

Nu lider jag ju av någon ätstörning som gör att jag mer eller mindre måste äta hela tiden. Jag kan inte låta bli. Detta måste jag på något sätt lyckas övervinna.... En del av mig vill bara börja röka igen. Det hade hjälpt lite i alla fall. Då hade jag kunnat gå ut och röka istället när jag blir så där sugen. (risken blir att jag då kommer röka väldigt många cigg/dag)

suck

Tacksam för all hjälp och alla tips jag kan få! 

4 kommentarer:

  1. Nej,detta är inte lätt=(
    Läs lite här http://www.aftonbladet.se/vikt/article11258223.ab
    Kanske detta vore något? http://www.terapisnack.com/topic/hetsatning-hjalp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! Superbra! Kanonbra forum!

      Radera
  2. Ett råd försök få hjälp av någon kanske en dietist?
    Kan hända du kan få något slags chema där träning,mat,tips mm ingår!
    Vad du än gör så undvik rökningen det ställer bara till det mer=(

    SvaraRadera
  3. Har du testat lchf?Googla på det kanske värt att testa!

    SvaraRadera