12 april 2012

Huset brinner!!

Livet fick en plötslig vändning! 

Natten mellan den 17-18 juli 2009 hände det som man ALDRIG hade trott skulle hända. Inte en själv eller någon i ens närhet, någonsin! 

Vi vaknade runt 3 tiden på natten av att katterna skrek utanför vår sovrumsdörr. Fredrik gick upp för att "skälla" på dom och be dom vara tysta (eller snarare släppa ut dom eftersom vi inte hade någon kattlåda inomhus så dom sa alltid till när dom behövde gå ut och kissa).

Våra underbara katter Misty och Humlan!

När Fredrik öppnar dörren möts han av tjock rök. Han fattar direkt vad som händer och drar upp mig ur sängen och vi stressar så fort vi kan ner för trappan och ut genom altandörren. Jag höll andan så gott jag kunde. Var vid detta tillfälle gravid i vecka 26 med vårt första barn.

Vårt hus innan branden. Vi hade flyttat in ca 9 mån tidigare.

Väl ute springer vi så snabbt vi kan bort från huset, men hinner inte komma längre än ca 10 meter innan fönsterna på huset sprängs av hettan! Precis som i filmer slängde vi oss ner på gräset då det exploderade. 

När vi äntligen stod säkra på gårdsplan såg vi båda katterna springa iväg till skogen och lågorna på huset spred sig snabbare än man kan tänka sig upp längs husväggarna. Det enda vi fick med oss ut var våra mobiler. Vi stod där mitt i natten i underkläderna och Fredrik ringde självklart 112 direkt. Jag var i chock.

Huset några timmar efter att vi sprungit ut. 

Fortsättning kommer i morgon....

1 kommentar:

  1. Blir rörd & berörd,gråter än idag...
    Älskar Dig/Er Kram din mamma

    SvaraRadera