19 april 2012

Vikt utmaningen!!

Fredrik har satt ett ultimatum! 

Idag väger jag 74,3 kg!!!!! (det har alltså fortsatt att gå uppåt ca 1 kg/vecka)

OM jag går ner 9,3 kg till midsommar (ska alltså väga 65 kg på midsommar) så har Fredrik lovat mig en belöning i form av en resa bara han och jag! Alltså -9,3 kg tills midsommar, sen bokar vi en sista minuten resa utan barnen. 

Nu ska jag satsa allt jag kan för att lyckas med detta! Vill verkligen ut och resa i sommar. Och 9,3 kg på 9 veckor är ju inget omöjligt alls. 1 kg per vecka! Kommer hålla er informerade med siffror och bilder under veckornas gång. Berätta lite hur jag gör också, vad jag äter och liknande. 

Kan börja med att ge er en bild på hur jag ser ut idag!
Ser ni magen? Ser ut som jag är gravid i typ 7:e månaden!!!

- Jag åt till frukost 1 kopp nyponsoppa
- har precis tagit en banan till mellanmål. 
- Lunch kommer bestå av en pirog (älskar piroger!) och en liten festis. 
- Vad jag kommer äta ikväll vet jag inte än...pytti panna med stekt ägg tror jag det blir, en mindre portion självklart.

LOVAR att cykla på min motionscykel minst 40 min under dagen! 

Nu jäklar ska kilona försvinna för gott!! 

7 kommentarer:

  1. håller tummarna för att du kommer att lyckas.. det går väldigt segt för mig med mina kilon.. men mindre blir det bara att det inte går så snabbt som jag vill.. men ska allt börja kämpa på ordentligt nu.. äter i alla fall mycket mindre godis på kvällarna:)kramis

    SvaraRadera
  2. Du klarar detta! Sänder dig massor med coach kramar! Mysigt att få resa tillsammans också :) Håller tummarna att allt går bra!! Kämpa nu! ;)

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Wii...Vilken grej,detta fixar du!
    Hejja hejja, håller tummarna & ger en snäll "spark där bak" ;)
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Klart du kommer fixa detta Madde.. Utan minsta tvivel, blir nyfiken på vart ni kommer åka.. Vill också ha ett mål, men det får bli senare ;) Många kramar

    SvaraRadera
  5. Jättekul,Madde detta klarar du det vet jag kämpa på kram

    SvaraRadera
  6. Prova LCHF! Inga kolhydrater o socker men du får ju äta mycket o ofta... Vet flera som gått ner mycket o fort med lchf.. Orka banta o vara hungrig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört både dåligt o bra om LCHF dieten, men mest bra. Många som lyckats gå ner en hel del. Jag kommer troligen inte klara att följa denna diet då jag ÄLSKAR bröd, pasta och potatis! Så det får bli att ta bort allt godis o chip istället, äta mindre portioner men av det jag gillar, sluta dricka kolsyrat och försöka röra på mig mer. Hoppas det ska fungera =) (men väldigt tacksam för tipset!, Tack)

      Radera