1 maj 2014

Tjockis i bikini!

Nu ska bikini-kroppen fixas!!!

Bilderna igår på våra snygga kändisar gav mig motivation att ta tag i min egen bikini kropp omgående! Jag startar idag, 1 maj! 

Ska köra 100% HELA maj månad. 
Här ska det bli förändring!

7 av min 28 gravidkilon är kvar, och dessa ska bort innan midsommar!
Så här såg jag ut efter att ha gått upp 28 kg pga. graviditeter.

Här väger jag ca 86 kg. (ca 21 kg mer än idag)

Så här ser tjockisen ut i bikini IDAG, 1 maj 2014. 
Jag kommer ta nya bikini bilder igen 1 juni och visa här. 
Får vi se om det blivit någon skillnad. Jag hoppas motivationen kommer bestå månaden ut. Jag är ju expert på att tappa all focus och bara börja moffa i mig massa chips, dricka och godis (VARJE DAG) efter två-tre veckor. Denna gången får jag inte tappa focus! Nu MÅSTE jag lyckas nå mitt mål. 

Vill inte vara tjockis längre!

Hatar att se gravid ut!

Dagens vikt och mått:
VIKT: 65,4 kg
Midja: 83 cm
Mage: 98 cm
Höft: 99 cm

Jag kommer väga mig varje fredag, men mäta mig igen först efter 1 månad.

Mitt mål på 1 månad:
vikt: 60 kg (-5,4 kg)
midja: 78 cm (-5 cm)
Mage: 93 cm (-5 cm)
Höft: 96 cm (-3 cm)

Jag uppskattar ert stöd och pepp, så tveka inte att lämna en liten kommentar. 


6 kommentarer:

  1. Vilken bedrift du har gjort med dina stora viktresa!
    Förstår att de sista kilona är retsamma och framför allt om de har en förmåga att sätta sig på något specifikt ställe.
    Hur har du gjort för att lyckas gå ner så mycket som du har gjort?
    Jag har nämligen också fått nog av degkroppen och började igår med rask promenad med barnvagnen. Men det är ju det där med att hålla motivationen vid liv. :)
    Kör hårt tjejen, slutspurten fixar du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har i perioder halverat alla mina portioner och räknat kalorier, samt långa promenader (försökt gå 5-10 km per dag). Nu tänker jag gå 1 mil om dagen hela maj månad och räkna kcal. Så hoppas de sista fettet på magen har lust att lossna nu! Är så trött på det! Lycka till med dina gravidkilon.

      Radera
  2. Vilken resa du gjort! :) Har du testat olga rönnbergs övningar ur boken träning för nyblivna mammor? Hon har tydligen väldigt bra magövningar (tänkte eftersom du skrev att du hatar att se gravid ut) Lycka till med dom sista kilorna, du fixar det lätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgas har jag inte testat, men gör plankan och vissa övningar från appen mammamage. Hoppas att jag slipper se gravid ut när de sista 7 kg försvunnit. Tack så mycket för din kommentar. Det motiverar!

      Radera
  3. Så liiiten Bella ♡ ... & jisses vad du är liten idag mot det fotot - Wooo!
    Jag är säker på att du fixar dessa sista kilona du vill ha bort oxå /Kram Mamma

    SvaraRadera
  4. Heja dig !!! Skulle själv behöva gå ner si så där 7 kg, men jag har inga gravidkilon att skylla på för vår grabb är snart 17 år, hmm ;)

    Önskar dig en skön kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera