2 maj 2014

Gran och lax

Första middagen och motorsåg!

Här händer det grejor! Fredrik har sågat ner lite onödig granhäck som bara tog upp plats på vår gårdsplan, så nu kan vi få plats med ännu en till bil. Gött! 

Här sågas det för fullt.

Igår var första dagen på min nyttiga "gå ner i vikt" månad. Den gick över förväntan. Jag skötte mig utmärkt och drack dessutom inget annat än vatten och kaffe! Självklart blev jag sugen när jag såg chokladen i kylskåpet och chipsen i skåpet, men jag lyckades låta bli! 
Borde kanske rensa ur skåpen så att det inte finns massor hemma som kan fälla krokben på mig. Här finns det både chips, cheeseballs, lösgodis, nötter, popcorn och kakor i skåpen! 

Första dagens måltider:
Frukost: 
En liten portion kalaspuffar med mjölk
Lunch: 
Två pannkakor med lite strösocker på
Mellanmål:
Egengjord fruktsallad med kvarg
Middag: 
100 g ungsbakad laxfile, morrötter, paprika och gurka.

Första nyttiga middagen, så gott och jag blev riktigt mätt!


1 kommentar:

  1. Härligt att fått bort häcken & mer plats :)
    Mumms...Nu blev jag sugen på lax!

    /Kram denna soliga sköna Fredag!

    SvaraRadera