22 maj 2014

Body wrap

Fröken nyfiken!

Jag måste ju bara testa alla dessa olika behandlingar som finns. Detta med Body Wrap har blivit väldigt stort utanför Sverige. Jag sökte och hittade en svensk sida som sålde dessa behandlingar. 
Idag testar jag första behandlingen av 4. 
Body wrap är en slags detox som ska hjälpa till att få fettcellerna att brytas sönder och även hjälpa till med ojämnheter och överbliven hud. Självklart ska flera cm försvinna utav denna metod också. 
Fungerar det hälften så bra som dom säger så blir jag nöjd!

Nu sitter jag med magen inlindad i kokande bandage dränkta i en viss detox lera. Detta ska sitta på i en timme. Sen ska behandlingen upprepas om 5-7 dagar igen. Detta tills man når önskat resultat.
Dem rekommenderar 4 behandlingar som minimum. Så det ska jag göra. 
Man ska dricka gärna 3 liter vatten under de kommande 3 dagarna då "leran" verkar i 3 dagar, OCH denna dexto driver inte bort vattnet i kroppen, så ju mer vatten jag dricker dessto mer "skit" blir jag av med från magen. Spännande!

Tog självklart en bild på magen nu innan jag började linda in den. 
Ska ta en bild efter varje behandling också. Lovar att lägga ut före och efter bilderna här sen.

Förpackningen med lera.

Bara att börja linda! 

Min mage inlindad. De påstår att man ska se skillnad direkt efter första behandlingen.

Jag är lite skeptisk, men kan ge det 4 timmar av min tid de närmaste 3-4 veckorna. Kanske gör det lite skillnad på min slitna "före detta"  gravidmage. 

Det finns olika "märken" av denna behandling, självklart lite olika priser också. Flera av dem ska man linda in sig i plastfolie. Jag valde den varianten med bandage.

Jag beställde detta kit för 4 behandlingar på www.weightworld.se

2 kommentarer:

  1. Berätta gärna mer hur det kändes?kladdigt?vilken effekt det haft?

    SvaraRadera
  2. Det va inte kladdigt alls, bara fuktigt att linda in, men efter in timme när det skulle lindas av så var det tort. Huden blev så len och jämn efteråt. Ska göra behandling 2 på tisdag, spännande och se hur magen ser ut efter då!

    SvaraRadera