12 juni 2012

Utmaning

Frågeutmaning från Bondmoran!

Vet inte hur dessa utmaningar mellan bloggare fungerar men förstår så mycket som att jag ska svara på dessa frågor....eller? Så här kommer mina svar! 


1. Om du var tvungen att bli ett djur i nästa liv, vilket djur skulle du vara då och varför? 
Mitt svar: Katt, tänk dig själv att få fri tillgång till mat, inte behöva lyfta ett finger, kan ligga på soffan eller framför brasan hela dagarna och bli klappat och kliad i tid och otid. Underbart! 

2. Du får välja en ålder i ditt liv som du ska vara resten av livet. Vilken ålder blir det?
Mitt svar: 31 år, är 30 idag (en perfekt ålder) men behöver 10 månader på mig att gå ner i vikt och bli smal o snygg innan jag kan stanna i ålder! 

3. Är sex överskattat? (är du man behöver du inte svara) 
Mitt svar: Över? nej, den ställningen använder vi sällan, gillar inte att vara överst. 

4. Hur hittade du min blogg och vad var din första tanke när du kom hit? 
Mitt svar: Via bloggminglet  i Stockholm. Min första tanke var: snygg hon är i håret för att jobba med kossor (hade mer passat i en skönhetssalong

5. Har du blivit biten av en panter någon gång? (om du inte har det så kan du få berätta om du blivit biten av något annat djur istället, har du blivit biten av en annan homosapiens så vill vi veta alla detaljer)
Mitt svar: Biten? nej, brukar vara jag som bits! 

6. Varför bloggar du? För att du tycker om att skriva, för att få bekräftelse, för att tjäna pengar? eller något annat? Prioritera gärna!
Mitt svar: Tjäna pengar såklart, finns väl ingen som vill läsa om mitt tråkiga och enformiga liv? Fast jag måste nog erkänna att jag verkligen älskar att skriva (alltid gjort, skrev mina egna böcker och tidningar redan som 7 åring) 

7. Vilket inlägg skrattade du mest till i min blogg än så länge?
Mitt svar: Älskade (skadeglädje) att läsa om när dina tjurar kom lösa inne i ladan! 

8. Du får ett äventyr i present av en kompis, vad väljer du? 
1. utforska en nyupptäckt grotta X. fallskärmshoppning 2. Ormsafari i Borneos djungel
Mitt svar: Fy satan vilka läskiga val....grottor är fuktiga, mörka och läskiga, jag har höjdskräck och fullkomligt HATAR ormar, men måste jag välja får det bli fallskärmshopp, känns som den fobin är lättast att försöka övervinna. Och vem vill inte testa hur det är att flyga? 

9. Har du någon konstig fobi? (om du inte har det så kan du välja att svara på frågan "har du någon okonstig fobi?" istället)
Mitt svar: Vilken fobi har jag INTE? he he, rädd för djup vatten, alger, krabbor, ja i stort sett allt som lever i havet, bortsett från själva vattnet (så länge det inte är för långt ner till botten) sen fixar jag inte ormar, höjder, festingar och småkryp över lag...

10. Hur bäst är min blogg på en skala 1-10 där 1 är bara lite bäst och 10 är supermegabäst. (siffror under 8 är ej tillåtna)
Mitt svar: 10 vad annars??? 

3 kommentarer:

  1. Hihi,annorlunda lista & jag skrattar gott åt nummer 4 :)
    Vi ses imorgon/Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, vilka härliga svar!!! Vad kul att du ville vara med :-)

    Pst, kossorna älskar min frilla.... ;-)

    Kramar
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera