7 juni 2012

Vårt bröllop


Du och jag för evigt 

Den 23 juli 2011 blev jag fru Hedenstöm. En helt underbar dag som började hos frissan med Anna (min bästa vän och tärna) med lite bubbel och goda smörgåsar. Vi blev båda bortskämda och SUPER snygga!  
pappa kom sen och hämtade oss bara minuter innan vigseln skulle ske. Fredrik fick alltså aldrig se mig i klänningen förrän i kyrkan, då pappa ledde mig fram till altaret. Det betyder ju otur om brudgummen får se sin brud innan vigseln. 

Direkt efter vigseln utanför kapellet. 

Vi vigdes i Svärtans kapell utanför Hjo, samma kapell som Fredrik är döpt i, och även hans föräldrar gifte sig där för 30 år sedan. 


Min man Fredrik i Hjo stadspark

Läppglans innan fotograferingen är ett måste

Efter vigseln åkte vi till Hjo stadspark för att ta kort. Under denna tiden fick gästerna mingla vid festlokalen som var stampens kvarn (bara 10 min promenadavstånd från kyrkan.) När vi sen kom dit skålades det för oss nygifta innan det var dags för trerätters middag.

Nygifta i stadsparken, Hjo

Stadsparken i Hjo

Meny:

förrätt: klassisk toast skagen
varmrätt: grillad fläskfile med färskpotatis och kantarellsås 
efterrätt: Bröllopstårta ala Ellenor (världens godaste kladdkakatårta!) 

Bröllopstårtan (en del av den)

Maten var otroligt god och stämningen var perfekt. Flera underbart vackra och rörande tal hölls som vi aldrig kommer glömma. 

Bordsdekorationen, rosor under vatten med flytljus ovan

Efter tårtan blev det fest, vi hade DJ Peter på plats och de flesta gäster dansade natten lång. Och vi hade hur roligt som helst!!! (brudparet ska ju lämna festen först, men vi var sist därifrån vid typ 3 på natten)

Min vackra brudbukett som Johanna gjorde ett superbra jobb med!

Vi fick höra så vackra ord från DJ Peter som kom fram och berättade att han hade spelat på massor av bröllop under åren, men aldrig tidigare sett ett brudpar tidigare som strålade så mycket kärlek, han sa att när ni tittar på varandra så ser man vilken äkta och stark kärlek ni har till varandra. Det syns att ni är lyckliga. 

Får inte glömma att vi fick massor av fina presenter, men mest pengar (som vi hade önskat oss till bröllopsresan). 

Bröllopsvalsen

Denna dagen var en viktig del i mitt liv, större än kanske många tror. Att bli en del av familjen Hedenström var en otrolig trygghet för mig, en familj som är så full av kärlek och omtanke. Att bli Fredriks fru var en dröm jag haft sen vi träffades, mer eller mindre. Själva bröllopet var så lyckat, så vackert, så kärleksfullt och SÅ roligt att jag önskar vi kunde göra om det varje år! 

4 kommentarer:

  1. Ni var (och är det ännu) så vackra. Det var en glädjande dag att få dela med er.

    SvaraRadera
  2. Åh,nu kommer tårarna...
    Nu var ett såå vackert brudpar ♥
    Psst..Grym Moom Walk mé ;)

    /Kramas länge

    SvaraRadera
  3. Oh vad vackert!! Vilket vacker par ni var/ är oh vad roligt att du la upp dessa kort, underbart vackert bröllop kram kram <3

    SvaraRadera
  4. Mycket vackert och trevligt bröllop var det kram

    SvaraRadera