31 maj 2012

Nyttig torsdag?

Idag har jag införskaffat mig en stegräknare! 
Hur mycket steg bör man gå på en dag??? Vad ska jag ha för mål???

Det blir sallad till lunch, visserligen korv och pasta sallad, men bättre än pizza! 

Idag är ingen vanlig dag....Allt känns mycket lättare idag. Jag har skickar jobbansökningar idag! Nu vet v i ju att vi kommer flytta till Hjo i augusti, så dags att hitta ett arbete i närheten av Hjo (helst i Hjo). 

Denna helg som påbörjas i morgon kommer bli den bästa på väldigt länge!! Mer kommer ni få veta allt eftersom under helgen. Lovar att uppdatera här med bilder på vad som händer. Kan avslöja att vi ska av flera anledningar vara barnlösa från fredag kväll - söndag kväll. 
har så mycket jag ser fram emot denna helg! Men det hela börjar redan ikväll då jag har tid för massage kl. 20. Underbart! 


4 kommentarer:

  1. vad härligt för er :)
    hoppas det blir en underbar helg för er båda =)
    smsar dig senare..

    Funderar på det här med stegräknaren, kan du inte kolla hur mycket du gått idag senare ikväll och sen försöka bättra på stegen något antingen varje dag eller varannan eller veckovis. Men inte gå under det antal steg du går idag? Vet inte om det var något användbart tips men likväl ett tips =) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips!! Tyvärr går jag väldigt lite idag! Vilket jag alltid gör när jag jobbar, sitter lr står ju mest här bakom disken. =( men får försöka hitta en mängd steg som kan passa just mina dagar.

      Radera
  2. Härligt att det känns lättare idag & så gott med sallad :)
    Låter underbart att ha mycket att se fram emot till helgen & så ljuvligt med massage/Kram

    Psst..Vet inget om Stegräknare men hittade denna sidan på nätet
    http://www.stegraknare.se/faq

    Håller tummarna för att det blir ett Ja från någon arbetsgivare du sänt Jobbansökan till!

    SvaraRadera
  3. Hej hjärtat jag har alltid hört att man ska gå 10.000 steg per dag vilket är massor herregud! Men ca 5 km skulle det motsvara tror jag, det måste vi titta närmare på. Pasta och korv är ju inte så farlig, en mager korv och fulkornspasta (dock inte massor) är ju inte så farligt jag tycker man ska äta det som är gott och som vanligt dock mindre mängder och det är dom små förändringarna som gör det hela den dära extra meten man går när man ska hämpa posten tex. Oh hälrigt att ni ska flytta nu och vad nyfiken jag blev på helgen låter ju jätte trevligt!
    Ha en underbar helg och tack för din kommentar, 4!!!! Jag hade trott en jag blir stum igen tack, tack så himla mycket! Ja varför inte dags att skola om nu kanske? Du är jätte snäll tack snälla söta du <3 Den röda ska jag allt komma i det är svårt att se det framför sig bara nu hihi men jävlar vad snygg jag kommer bli!! Kram kram

    SvaraRadera