5 maj 2012

nödvändiga förändringar

Jobbigt like HELL

Ja, för er som undrar hur det går för mig med:

RÖKNINGEN....ja, nu är det 17 veckor sedan jag slutade, och jag måste säga att det går över mina förväntningar, MEN jag har fortfarande saknad efter rökpauserna! Helt underbara pauser i ensamhet med endast en cigg som sällskap. (tänker på det minst 1 gång per dag fortfarande) Kämpar självklart vidare, men vissa dagar då allt känns extra tungt vill jag gärna gå och köpa cigg igen (har tack och lov aldrig gjort det och kommer troligen inte göra det heller). Känner mig så glad över att slippa detta beroende! (men hatar att jag gått upp så mycket i vikt sedan jag slutade!)

VIKTEN....Ja, det går inget bra alls. Idag är min 3:e dag på Detox kuren, som faktiskt går rätt bra. Jag äter ju som vanligt och tränar inget alls, så tror inte det händer något alls på min vikt för tillfället. Tyvärr. Men ska försöka slutföra Detox kuren på 20 dagar, sen försöka att förbättra både min träning och mina matvanor lite för varje vecka som går. (men väga 65 kg till midsommar kan jag glömma) suck...

JOBBET....Humn.....butiken kommer läggas ner runt midsommar. Sen vet jag inte vad jag ska göra. Kanske söka jobb på mitt gamla arbete (Statoil i Hjo) men det återstår att se. Får fundera och känna efter först. 

FAMILJEN.....Idag har jag en sån där dum och jobbig dag där jag saknar tiden INNAN vi skaffade barn så mycket! Skulle vilja ha frihet igen, kunna gå ut och äta med Fredrik i kväll, ta en bio...vara mer spontan och göra det man känner för NÄR man känner för det. (älskar mina barn över allt annat, tro inget annat) 

Nu ska jag stänga butiken och åka hem till min underbara familj. Gräsklippning står på min TO DO list idag. Bra vardagsmotion!

3 kommentarer:

  1. Du skriver att du saknar tiden innan barnen. Och SJÄLVKLART får man skriva så!! Det betyder ju inte att man inte älskar sina barn. Det är ju två helt olika saker.

    Men visst är det lite tabu att skriva så och det är så fånigt!! Precis som om det alltid är guld och gröna skogar att ha barn.

    Välkommen till verkligheten liksom ;-)

    Kram på dig
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, så löjligt att det ska vara tabu att få känna så. Innan barnen va vi väldigt spontant och impulsiva ( kunde få för oss på torsdag att vi drar till london under helgen o bokade flyg o drog på fredagen ) så det har varit en tuff omställning och stor förändring för vårt förhållande. Anser inte att jag skulle vara en sämre mamma för det (vissa ser det så) utan jag tror att de flesta saknar tiden innan barn någon gång ibland, bara få som vågar erkänna det. Men klart att jag kan känna lite skam för det.

      Radera
  2. Superimponerad av din vad säger man..Rökavvänjning/slutat röka process,skitbra kämpat!
    Vikten stabiliseras till slut ska du se & jobb får du nog,detta med spontaniteten kanske ändras när ni kommer närmare familj/nära/kära..Klart du älskar dina barn det har liksom inte med saken att göra :)

    Ha en underbar Lördagskväll/Kram Kram

    SvaraRadera