30 maj 2012

Nya tag!

Har fått motivation igen!

Snubblade över en blogg igår, en underbar tjej som kämpar med övervikt och är nyopererad. Se hennes blogg här: Sofia
Jag blir imponerad av folk som har modet, energin och karaktären som krävs för att lyckas gå ner massor i vikt! Jag själv vet hur viktigt och avgörande det är med STÖD från omgivningen för att man ska lyckas! Därför har jag bestämt mig för att skicka några snygga klänningar till Sofia som "stöd" och motivation för henne att lyckas nå sitt mål! (oj vad jag känner mig snäll idag, tänk om jag någon gång skulle träffa människor som är lika snälla och omtänksamma som jag är....har tyvärr gett upp hoppet om det) 

Nej, jag ska från och med måndag följa Sofias tips att gå med stegräknare varje dag, och skriva matdagbok. Sen självklart försöka låta bli allt godis, glass och bullar! Tack Sofia för att din blogg, din kamp, din story har gett mig styrka och motivation att ta nya tag och kämpa. (kommer ju troligen aldrig ha råd med en fettsugning ändå) 

You go girl!!! 


4 kommentarer:

  1. Men va härligt,tänk vad nätet kan ge mycket :)
    Så gulligt av dig att skicka fina klänningar till Sofia som jag ska läsa lite mer om nu....
    Önskar dig ~Lycka till~ med det Nya!

    Ha en underbar dag/Kram från mig i Hjo ☼

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fått motivationen tillbaks =) Du kommer fixa detta vännen.. Otroligt snäll du är gumman.. =) Hoppas Sofia blir glad av din omtanke =) kramar

    SvaraRadera
  3. Nej men fy vad jag blir generad nu och jag som är så känslig får ju tårar i ögat, du är ju helt underbar oh herregud vad snäll du är, för det är du verkligen! Massa kramar till dig underbara du!!!Finner inga ord igen du har lyckas med något som nästan ingen gör att göra mig stum. Tror det kommer bli jätte bra med stegräknare och matdagbok för du vill ju inte se dålig ut på papper =) Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint att skriva detta! :)

    Jag kommer inte att ge upp bloggandet. Är på en annan bloggportal nu=)

    KRAM

    SvaraRadera