3 maj 2012

Obekvämt som tusan!

Bröt hon av mig på mitten?

Igår, 10.00 gjorde jag något som jag aldrig gjort förut! Jag besökte en Naprapat. Jag har ofta ont i ryggen och höfterna efter att fött två barn under kort tid (med världens hemskaste foglossning på detta) och tänkte, detta kanske kan hjälpa mig?!

Hon började med att ge mig elstötar i ryggen, samtidigt masserade hon mitt arsle med en slipmaskin (skojar inte!) efter detta var det dags att knäcka en och annan gång i höfterna på mig. AJ, eller nej, det gjorde egentligen inte ont, det var bara obekvämt och lustigt. Hörde hur det knakade i kotorna. 

När detta var gjort gick hon upp för att knäcka till i naken på mig. Det var nog det värsta! Knaket var så högt att jag hade behövt ett par peltors på mig!! 

Nu måste jag också avsluta detta inlägg med att erkänna att jag faktiskt blev bättre efter denna udda behandling. Jag har inte ont i nacken idag, inte heller i höften/svanken! Helt underbart! Om du har ont i rygg/höfter då är det värt ett besök hos en naprapat! 

Men....Vad är det egentligen för skillnad på en naprapat och en kiropraktor? 


1 kommentar:

  1. Skönt att du känner dig bättre :)
    Hittade en Länk ang skillnaderna hät
    * http://www.hanstorne.se/artikel/id/3

    Ha en bra dag/Kram från mig som skla ut i solen nu....

    SvaraRadera