27 januari 2012

Jag är hopplös....

Sitter i butiken och äter lunch....(en skål med GODIS!!!)....
Vem är det som är mest hopplös om inte jag??? Suck....
Varför kan jag ALDRIG hålla mig till vad jag bestämt mig för:

- inte äta godis/chips eller dricka kolsyrad dricka
- Träna minst 15 min varje dag
- Inte äta för stora portioner så jag blir så där onödigt mätt så jag mår dåligt
- inte röka

Blev aldrig träning igår. Va så deppig o ledsen eftersom butiken går så dåligt just nu. Men jag har i alla fall hållt 4:e o sista punkten i alla fall! 20 dagar utan att röka. Känns så bra! eller..... oftast känns det bra i alla fall.

Hoppas att jag kommer sälja något idag. Butiken är nära konkurs redan så skärpning nu alla kvinnor o tjejer, kom och shoppa hos mig så jag slipper lägga ner butiken!!
Har tre erbjudanden i butiken just nu!
1. Handla för minst 500 kr o få valfria örhängen plus svarta strumpbyxor på köpet.
2. Den 3:e handlande kunden idag resp. i morgon får utvald klänning på köpet
3. Den första kunden som handlar för minst 1000 kr får en Louis Vuitton handväska på köpet! (obs, endast en replica/kopia, värde ca 1200 kr, originalet kostar 3 000 kr) Detta väskerbjudande gäller tills väskan har fått en ny ägare!

Nej, ikväll får jag försöka träna mina 15 min på crosstrainern. Skäms för att jag fuskade igår. Fredrik bjöd dessutom ut mig på lunch igår och det va SÅ gott, så jag åt så där onödigt mycket! Samma blev det på kvällen, Fredriks goda mat....åt så mycket att jag mådde illa sen. Måste skärpa mig nu! Ska ju gå ner i vikt!!!

Önskar att jag inte var så hopplös....inget jag gör blir bra. Inget lyckas jag med....

Tittade igår på en del resor, då vi hade tänkt åka iväg till Barcelona eller Paris över påsk (enda helgen detta år som jag kan ha stängt butiken 3-4 dagar i rad) men det sket sig sen då det kom fram att vi ändå inte kan få barnvakt så det var bara att lägga ner tankarna på att kunna resa någonstans.

Ja, livet kan vara orättvist ibland, och det är sällan det blir som man tänkt sig....det är alldelles för mycket saker som vi inte kan rå över eller påverka tillräckligt mycket....Thats life, take it or leave it

4 kommentarer:

  1. Barnvakt borde vara det minsta problemet eller? Har ni frågat oss? :O Nähänä... Hmmm Jag kan kolla med mannen här, om det skulle gå. Så kan ni höra av er när ni känner för det. Eller har resorna redan försvunnit? Kramar till er från oss

    SvaraRadera
  2. plus du är inte hopplös.. Det är bara grodor utan ben som är det :) Men som Emelie sa vid ngt tillfälle så är det nog lättare att ta en grej i taget och satsa på.. Men du gör ett jättebra jobb på 4e punkten så stolt över dig <3

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att butiken inte går så bra :( Hoppas försäljningen ökar dramatiskt,det håller vi tummarna för!
    Men du...Du är inte hopplös,jag är stolt & imponerad över dig ska du veta,tycker du kämpar på bra med allt!Hoppas ni kan åka på er resa i Påsk :)
    Många ♥- kramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Du är inte hopplös! Du är jätteduktig! Jag tycker det är tufft av dig att starta eget företag & driva en hel affär på egen hand! :) jag är iaf grymt imponerad av dig!
    Imorgon kommer jag på besök i affären :))
    Kram Vickan

    SvaraRadera