16 januari 2012

första dagen....och 9:e dagen...

Idag börjar jag tänka på vad jag stoppar i mig! Ska försöka bli av med magen. Det är också 9:e dagen utan cigg! Så stolt över mig själv just nu! Är hälsan själv nu! he he

Frukosten bestod av blåbärssoppa....
Lunchen blir en proteinbar och nyponsoppa
Middag blir troligen lax och potatismos

Nu är det slut på en massa skräpmat, godis, dricka och sånt. Måste verkligen ner i vikt. (eller mest magen jag måste bli av med, bukfettet är det farliga fettet!!!)

Dagen började stressigt idag, jag kom iväg 10 min sent hemifrån, en liten Erik som hade SÅ mycket att göra innan han kunde åka till dagis. Sen åkte jag till dagmamman som vanligt med Erik (efter att ha lämnat Bella på dagis i Lugnås) men där var ingen hemma.....jäklar! Fick vända tillbaka till Lugnås eftersom Erik skulle idag vara i pastoratsgården tillsammans med ALLA dagmammor! Typiskt att jag hade glömt bort detta!!! Men men....Kom till butiken 09:52! så jag hann ju för att öppna 10:00, men stressigt va det!

Bakade bullar igår, SÅ gott!! Vi tittade på en film och mumsade bullar på kvällen. Fick se till att passa på eftersom det nu är slut på att moffa i sig en massa bullar!! (tänker inte sluta med det helt, men i fortsättningen får jag nöja mig med att ta EN bulle istället för 4-5 st)

2 kommentarer:

  1. åå du e så duktig du som har klarat 9 dagar utan cigg.. det e stort.. men jag vet att du kommer klara det en längre period.. så håll ut.. usch.. jobbigt med stressiga dagar.. vilken tur att du han komma till jobbet i tid även fast det e jobbigt å öppna på jätte kort tid oxå.. kram kram

    SvaraRadera
  2. Bravo rökfri 10ddg ida' då :)
    Oj,jobbigt att få stressa så,men...Du hann ju/Kram ♥

    SvaraRadera