28 januari 2012

sjuk och slö idag

Lördag, jag sitter i butiken och hoppas på lite kunder!

Vaknade med ont i halsen, ont i huvudet, täppt i näsan och feber...suck! Men bara att ta sig upp och åka och jobba. Får ta en lugn eftermiddag och kväll sen. Även morgondagen (min lediga dag) får blir lugn. Bara vila så jag kan bli lite friskare o piggare till på måndag då en ny 6 dagars vecka påbörjas.

I går hyrde vi film, Midnatt i Paris. Det är en Woody Allen film (tycker INTE om hans filmer) men denna var faktiskt rätt bra. Bättre än vad jag trodde.

I kväll blir det lite family Guy och kanske Black Swan, det är en bra film!

Är inte på topp idag, ska handla mat på vägen hem, och funderar på om jag skulle köpa något gott till mig själv. Alltså FUSKA igen....så typiskt mig!!! Igår gjorde jag kladdkaka på kvällen....
Vad ska jag stoppa i mig idag då?? Chips? ostbågar?? suck....kommer aldrig lyckas gå ner i vikt så som jag håller på. Nu när jag dessutom är sjuk så blir det ju ingen träning heller.

Nej, nu ska jag krama mina tummar HÅRT för att det ska komma kunder idag som HANDLAR! Hatar att jag behövde låna pengar till hyran nu....

3 kommentarer:

  1. Krya ~ På ~ Dig ~ Kram från mig som håller tummarn för att många handlar i din mysiga butik!
    Tycker du kämpar såå bra,föresten har du testat Rån mé ost på?
    Vet att Micke åt det när han slutade röka :)

    SvaraRadera
  2. Frossar i rån med ost i bland, eller knäckebröd falu rågrut med ost!!! mums!

    SvaraRadera
  3. kom igen madde du klarar det.. man måste ju få skämma bort sig lite oxå å fuska när man inte mår bra plus att du e super duktig på att sluta röka, kämpa..
    kram

    SvaraRadera