20 januari 2012

rökningen....dag nr 13...

En riktigt jobbig dag!!!

Vill gå och köpa cigg, och sen sitta o svära över mitt misslyckande! Detta är bara för jobbigt!!! Hur lyckas man?? Ringde Fredrik för att få lite stöd och hjälp, men han var otrevlig och gjorde därför allt ännu värre...

Suck

Kommer jag någonsin kunna bli rökfri? Kommer jag orka? Just nu vill jag bara ge upp! Har säkert gått upp flera kilon under dessa 13 dagar. Värdelöst!! Jag mår ju redan SÅ dåligt över min övervikt! Så nu mår jag ännu sämre...får inte röka (saknar det otroligt mycket) och har blivit tjockare. Dubbel olycka eller vad ska man säga?

Funderar på att stänga butiken nu (15.30 ca) och åka hem och lägga mig. Orkar bara inte! Känns som jag kommer börja gråta vilken sekund som helst! Kommer ändå inte sälja något idag så kan lika gärna stänga o åka hem o sova bort denna jobbiga dag.

Hoppas eran fredag är mycket bättre än min!

2 kommentarer:

  1. Åh,jag lider verkligen med dig,Madde...
    Hittade denna faktiskt lite bra Info,fast...Jag vet det låter bättre & lättare än vad det är,men iallefal...

    " Att man går upp endel det är ett bevis på att kroppen återhämtar sig.
    Kroppen kan också samla på sig vätska så att man känner sig svullen. Det beror på att nikotinet påverkat kroppens vätskereglerande hormoner. Efter några nikotinfria månader brukar kroppen hitta tillbaka till balans. Nikotinhjälpmedel kan skynda på processen. Daglig motion och 6-8 glas vatten varje dag bidrar också till att återställa jämvikten.

    Du kan påverka!
    En daglig promenad på en halvtimme brukar hjälpa mot både nikotinsug och viktökning. Det räcker med att gå, du behöver inte jogga för att öka förbränningen.

    Ät tre ordentliga mål om dagen – frukost, lunch och middag samt ett par mellanmål. Hoppa inte över någon måltid. Det ökar risken för att du blir hungrig och trött och börjar småäta.

    Försök att distrahera dig med något annat. Drick ett glas vatten eller tugga på ett sockerfritt tuggummi, ta en frukt eller något annat som passar dig...
    Enligt webben + att ...
    Det akuta suget går över på 60 sekunder"( källa sluta röka 1 - 2 3 )

    Jag tror på Dig/Kram!

    SvaraRadera
  2. Fortsätt kämpa,Madde du klarar det ska du se!

    SvaraRadera