23 januari 2012

jobb, lunch o dagis

Idag är det första dagen som Erik är på dagis. Tack och lov samma avdelning som Bella är på, plus att Fredrik är med hela tiden idag. Känns i alla fall väldigt bra att han börjar där nu. Skönt att bara få ett ställe att lämna o hämta barn på innan o efter jobbet. Slipper jag stressa så.

Fredrik kommer till butiken med lunch idag. Kan tyvärr inte lämna butiken, men vi får äta här istället, i butiken. Det blir nog mysigt det oxå.

Idag har det gått 16 dagar sedan jag rökte sist. Och det är jobbigt måste jag säga, i alla fall när jag ser folk som röker, då vill jag oxå! Men kämpar vidare. Tar ett tuggummi och försöker tänka på annat.

Filmen igår, Försvunnen, var inte speciellt bra. Men mysigt hade vi ändå. Gott med chips o popcorn. Men nu är det slut på allt detta onyttiga på kvällarna!! Nu MÅSTE jag ta tag i vikten på allvar. Ska börja träna på crosstrainern minst 15 min varje kväll nu!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig!! 16 dagar är ju en halv månad och snart springer dagarna på som rökfri!! Du klarar det!!
    Mysigt med film trots att den inte var så bra!

    Massor med kramar till dig och din familj!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint foto på dig,Madde & otroligt bra kämpat med rökningen :)
    Förstår att det kännsd bra att ha Erik & Bella på samma dagis,dessutom avdelning ~ Kanon ~ Ha det så gôtt/ ☼ Kramar från mig!

    SvaraRadera