22 mars 2012

vikten....

viktklubben


Har nu anmält mig på viktklubben, men måste säga att jag är besviken. Trodde det skulle innebära lite mer personligt stöd. Funderar ärligt på vad det är jag betalar för på denna sidan. Tycker den mest är rörig. Visst, alltid bra att jag ska uppdatera om min vikt varje måndag och mäta min midja varje månad. Ska försöka att inte döma i förväg utan ge denna viktklubb en månad i alla fall. Men jag kommer ju inte gå in varje dag för att fylla i vad jag äter. Och jag kommer ju inte kunna följa deras meny heller. Ser det mest som tips och inspiration när det gäller maten. Kommer hålla er uppdaterade här på bloggen.

Kan säga att jag nu startar med en vikt på:
71 kg
midjemått på HELA: 86 cm

Ska från och med i morgon blogga om VAD jag äter! Så är det upp till er läsare istället att skälla på mig eller berömma mig, och ge mig tips!

6 kommentarer:

  1. Synd att du redan är besviken. För min del var det grejen med matdagboken som var nyckeln. Att skriva in precis allt man äter och på så sätt ha koll på när man också kan unna sig något. Man lär sig att äta lagom mycket och det är det som gör att man sen kan hålla vikten. Du lär dig vad som är lagom. Och med dagboken blir det inte lika lätt att slarva för man vill ju hålla sig inom dagsmåttet. Det är lite bökigt i början men sen när man kommit in i det är det faktiskt riktigt roligt. De har ju en app också så du kan lägga in i mobilen. Hoppas att du kan ge det en chans. Vad gäller deras menyer använde jag inte dem alls. Skapade egna recept på det jag brukar äta. Det funkade bäst för mig. Sen till sist. Motivation är A och O. Men kunde jag, så kan du, om du vill :) /Magda

    SvaraRadera
  2. 17 tips för att gå ner i vikt finns här=) http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Det var många bra tips där. Men visste inte att vi kvinnor ska undvika att äta frukt. ??? Men ska ta till mig av det rådet.

    SvaraRadera
  4. Hur lång är du?

    SvaraRadera
  5. jag är 160 cm "kort", så vill komma ner till 60 kg är drömmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det eftersom du inte är längre,själv är jag 1,71 väger ca 70kg!

      Radera