7 mars 2012

Nu är det dags!

Börja ta tag i vikten!
Idag börjar jag försöka bli seriös med att bli av med mina extra kilon. Med en startvikt på 69.9 kg, och jag har lovat mig själv att ALDRIG igen kommer över 70 kg så nu har jag inget val. Bara att sätta fart och börja träna och sluta äta onyttigt! Inget mer godis till lunch!

Mina barn är bara FÖR goa! Gick upp redan 6.30 idag för att hinna städa huset och självklart ta hand om hästarna innan det var dags att köra barnen till dagis. Då jag höll på att torka rent skohyllan i hallen så ville Erik o Bella hjälpa till. Då sa jag till Erik att gå till köket och hämta två svampar, en till honom o en till Bella så dom kunde hjälpa mamma. Erik gick in i köket och kom tillbaka tomhänt. Då tittade Bella på honom, gick iväg in i köket och kom tillbaka med två svampar som hon hämtat under diskbänken. Gav en till Erik och började sen torka skohyllan. Jag blev så glad och paff att hon förstod precis vad jag menade. Så söt! Hon börjar bli stor!


Jag bad Erik slänga sin tröja i tvätten. Han gick in i tvättstugan, kom tillbaka och stängde dörren. Senare var jag inne i tvättstugan, och reflekterade då över, vart har Eriks tröja tagit vägen? Vart la han den? Jag hittade den inte....Då upptäckte jag att det låg något i tvättmaskinen! Han har öppnat tvättmaskinen och lagt in sin tröja där, sen stängt igen. Han är så söt, visste precis!

Ha haft en riktigt bra morgon! Hoppas att resten av dagen blir lika bra! Saknar både barnen och Fredrik!

3 kommentarer:

  1. Hihi,de är för söta /Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. haha så goa barn.. det e ju så häftigt när dom förstår precis vad man menar.. kram kram

    SvaraRadera
  3. Barn är underbara! Och när man får uppleva det där att dom förstår, utvecklas eller växer upp då är det bara för mysigt! Jag blir varm i hela hjärtat när jag ser mina barn förstå, resonera, växa upp eller utvecklas!

    Massor med kramar till er!

    SvaraRadera