12 mars 2012

Misslyckad...

Måndag igen....
Flera har redan sett annonsen på Blocket. Jag har inte velat prata om detta, och vill det egentligen inte nu heller. Jag ska alltså sälja min nystartade butik. Vissa tycker att jag ger upp för snabbt, vissa förstår inte alls varför jag säljer eller hur saker ligger till. Jag brukar alltid vara bra på att hålla mitt privatliv privat!

Nu är det så att jag trodde att jag skulle fixa allt ansvar som en egen butik innebär, men kan säga att jag inte gör det, inte nu! Det har varit för mycket runt omkring nu och allt detta ansvar som butiken innebär på allt detta....det har gjort mig så stressad att jag nu ligger på bristningsgränsen. Om för mycket personligt rasar på en och samma gång så är vi inte så tuffa och starka. Vart allt kommer att leda vet jag inte nu. Hur allt kommer lösa sig, eller inte vet jag inte heller....om jag kommer orka....jag hoppas att jag kommer orka ha butiken öppen som vanligt tills jag ev. får en köpare, annars så kommer jag att stänga butiken. Jag är inte beredd att offra min psykiska hälsa, min familj och mitt äktenskap för en liten mysig egen butik.
Jag beklagar att jag haft stängt butiken många gånger, men jag har inte lyckats få in någon som har kunnat jobba åt mig när jag själv inte kunnat/orkat.

Om du anser att jag prioriterar fel så tycker jag att du kan hålla det för dig själv! Många har åsikter om mina val och varför, och tyvärr tar jag åt mig, vilket gör att jag mår ännu sämre psykiskt!

Jag ska försöka att inte gå under. Hoppas att Fredrik kommer orka.

4 kommentarer:

  1. jag förstår dig Madde tycker ändå att du lyckats visa dig stark utåt när jag ändå vetat om det.. vi hoppas på det bästa.. och att det kommer ne köpare så fort som möjligt.. vi håller tummarna för dig.. kram kram å hoppas du mår bättre snart

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen inte misslyckad vännen.. Dom som säger det ska jag komma och ta ett snack med i så fall!! Det är tråkigt att det inte har gått som det var tänkt vännen, men som du skriver är det bättre att du får ta hand dig och din familj än att ni ska gå under. Många varma och stärkande kramar från oss.

    SvaraRadera
  3. Du är inte alls misslyckad! Du har testat oxh bara det visar på ett enormt mod! Ett mod som jag inte alls skulle ha! Du har verkligen försökt och inte ska du köra så hårt att du mister din hälsa eller din familj!! Jag tycker det är starkt gjort av dig som erkänner att du inte orkar med det just nu i ditt liv! En styrka som tyder på att du framöver kommer ha styrkan att klara av vad som helst, när rätt tillfälle är inne!!! Jag håller tummarna för att du ska få sålt till någon som kan driva den vidare med energi och passion!

    Massor med kramar till dig och din familj! Och glöm inte att du inte är misslyckad! Du var stark nog att försöka och ännu starkare som insåg att det inte var rätt tid i ditt liv!

    SvaraRadera
  4. Men goa,Madde...Håller med föregående i det de "säger"
    Inte är du misslyckad,inte på något sätt alls!
    Jag älskar dig & hoppas att allt nu kommer lösa sig på bästa sätt...

    /Många Kramar från din mamma

    SvaraRadera