8 mars 2012

ärlighet varar längst

Jobbar med mig själv

Ja, det är precis det jag gör. Jobbar på att bli/lära känna mig själv. Jag själv hatar människor som är falska och gör sig till inför andra. Jag jobbar hårt på att alltid vara mig själv, ärligt säga vad jag tycker och tänker, försöka komma mer underfund med mina känslor, vad jag vill och inte vill, vad som får mig att må dåligt och vad jag kan göra för att förändra detta. 
Oj, djup detta....
Men att kunna komma överens med sig själv och känna och veta vem man själv är betyder så mycket mer än man kan tro. Det är första steget till att verkligen kunna bli lycklig. Man måste kunna vara ärlig mot sig själv, mot andra och framför allt försöka koncentrera sig på det positiva runtomkring sig. Ta kontroll över sitt eget liv, för du vet väl att du själv kan styra över om du ska vara glad eller arg?!! Det handlar bara om självkontroll, och livet är för kort för att man ska gå runt och slösa så stor del av livet på att vara arg. Det kommer du att ångra när du blivit gammal. Tänk på allt positivt istället.

3 positiva saker jag kan glädja mig åt idag:
1. Jag är fullt frisk precis som min man och mina två underbara barn
2. Jag fick en god frukost i morse (inte alla som är så lyckligt lottade)
3. Jag har världens bästa kille som väntar på mig när jag kommer hem ikväll

Min underbara man Fredrik! Love you! 

Ja, känns skönt att ha skrivit av sig lite, fått tänka efter och känna inåt en stund. 

4 kommentarer:

  1. Helt rätt! Mycket bra skrivet och givetvis ska man vara ärlig mot sig själv och andra, det vinner man mycket på i längden!! Trivas med sitt liv är också en bra grund!

    Massor med kramar till dig och din familj!

    SvaraRadera
  2. Det är bra att vara djup ibland...
    Underbar lista /Kramar till Er alla!

    SvaraRadera
  3. Om nu ärlighet varar längst, & du är "fullt frisk" som du skriver här;
    varför anger du då hälsoskäl som orsak till att du vill sälja butiken? Vore det inte ärligare att säga som det är, i annonsen?

    SvaraRadera
  4. Jag är fullt frisk, fysiskt...om du nu måste veta så trodde jag att jag hade vad som krävdes för ett så stort ansvar som att driva eget, men så var inte fallet. Jag klarar inte av stressen. Allt ansvar stressar sönder mig psykiskt. Vadå vara ärlig i annonsen? Anser att Blockets alla läsare inte behöver veta hur sönderstressad jag är!

    SvaraRadera