28 mars 2012

ätstörningar

Jag har ätstörningar! 

Ingen tvekan på det! Fast inte den sorts ätstörningar som gör att man bli så läskigt smal utan tvärt om. Har problem. Kan verkligen inte låta bli att äta i stort sett hela tiden. Klarar mig 1 eller MAX 2 timmar utan att äta något om jag tuggar tuggummi. Annars klarar jag mig inte ens 1 timme! Detta är ett sjukt beteende. Jag försöker verkligen LÅTA BLI att äta, men det går inte. Jag kan inte stå emot. Det är som ett sjukt begär och beroende! jag mår som bäst när jag äter, känner mig då lycklig. Så snart jag ätit upp börjar jag genast må så fruktansvärt dåligt och får en sån hemsk ångest. Börjar hata min tjocka och svullna mage, mår nästan illa, får ofta ont i magen pga. att jag äter så ofta och mycket. Därför börjar jag äta igen! För att slippa känna mig så deppig. Börjar äta på något annat så jag känner mig glad o lycklig igen. Snacka om dum och ond cirkel. 

Tror inte många har tänka på att man kan ha ätstörningar på detta sätt. Folk tänker bara på spinkiga tjejer när dom hör det ordet. Men anser att detta sjukliga beteende jag kämpar mot och försöker övervinna är också en slags ätstörning

Jag blir bara tjockare och tjockare! Hur fan ska jag lyckas vända detta??? Känner att mitt behov av att äta har tagit över. Jag kan inte styra över det längre! 

6 kommentarer:

  1. Att dessa ätstörningar finns det visste jag för en nätvän till mig lider av bägge,det är verkligen inte lätt :(
    Hjälp finns frågan är bara om de tar det på allvar,det är tyvärr inte alltid varken vänner,nära,omgivning eller ens vården gör det,menJag önskar att du finner en väg ur detta!

    SvaraRadera
  2. Tips,läs här eller ställ en fråga http://web4health.info/sv/answers/ed-dia-bingeeating.htm

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem när det finns någonting att äta så det bästa är att der finns nyttiga saker att stoppa i sig,numer äter jag knäckebröd med skinka på till exempel Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Carina! Riktigt bra länk. Nu känner jag mig lite smartare. Läste lite om behandlingar där. Att det ska behandlas lika som bulimi. Hoppas att jag kommer kunna ta mig ur detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sidan är faktiskt bra=)Föresten dessa reaktioner du har under varje inlägg så felaktigt de klickat i dem=(Jag hade tagit bort dem!

      Radera
  5. Åh önska så att jag kunde ge dig något som tog bort detta för dig! Klart att du kommer ta dig ur detta kära syster...du måste bara ge det lite tid, hitta en väg som fungerar och med lite kamp så kommer du att komma ur det! Massor med styrka till dig!

    Mängder med kramar till dig!!

    SvaraRadera