22 november 2013

Skarp kurva i livet

Idag har jag gjort en skarp kurva på livets väg.
En förändring som behövdes. 

Inget mera städjobb för mig. Jag har nu sagt upp mig från mitt arbete. I fortsättningen får jag nöja mig med att stressa runt här hemma och städa istället. 


Varför jag sagt upp mig? 
Bland annat på grund av min hälsa, då min mage inte blir bättre utan snarare sämre. Det har fått mig att inse att ett så stressigt arbete aldrig kommer fungera bra för min känsliga mage. Ska jag kunna må bättre så är det mycket mindre stress som gäller i livet. 

Vi kommer alla till olika vägval i livet, om man väljer rätt väg är omöjligt att säga. Man får gå efter vad hjärtat säger och som i mitt fall "magkänslan". Om något inte är/känns bra/rätt för dig så är det bara du själv som kan se till att det sker en ändring. Vi har bara ett liv att leva. Försök att njuta av det och glöm inte att det inte är värt att stressa sönder sig för lite pengar. Hälsan, familjen och kärleken är viktigare. 

Önskar er alla läsare en riktigt bra helg. Om en vecka är det dags att julpynta inför 1:a advent. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Man ska alltid lyssna till sitt hjärta och göra det som för stunden känns bra. Vi fattar beslut hela tiden i livet och besluten kan ändras men att här och just nu må bra är viktigast! Tror du gör helt rätt kära syster ♥

    Massor med kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart få må bättre goa dotter & att ditt vägval visar dig en ny spännande väg i livet/Många kramar mamma <3

    SvaraRadera