13 november 2013

Snart dags!!!

Snart ska vi lysa upp vintermörkret! 

Så härligt, ser verkligen fram emot att få rota fram julpyntet och de fina adventsljusstakarna. Det blir så vackert med alla ljus. 


Idag har jag lämnat min bil till verkstaden. Ska äntligen få nya däck. Bilprovningen gillade inte mina blankslitna däck. Kan förstå varför, i alla fall nu när det börjar bli lite halt på vägarna. 
Sen ska dem fixa den ojämna bromsverkan, 0,8 och 3,0 i värde, humn...vadå ojämn? He he 
Finns ju fördelar med det också, jag slipper ju väja om jag måste nita för en älg eller råddjur, bilen gör ju det av sig själv när man bromsar hårt. Nej, skämt åt sido, gött att bilen blir ompysslad, men detta innebär ju också att jag inte kan ta mig någonstans idag. 

Har bakat lussekatter. Måste få lite känsla av att advent och julen närmar sig. Längtar så mycket. Julen är en mysig tid full av ljus i mörker, varm glögg, sprakande brasa, godis och god mat. Vem kan inte uppskatta detta? 

1 kommentar:

  1. Ja,det ska bli mysigt att ta fram adventljusstaken & lite pynt nu & det får gärna komma liiite snö mé....
    Åh,jag känner riktigt doften av nybakade lussekatter fniss så gottit!

    Detta fotot på dig tycker jag är så fint & mysigt <3
    /Kram

    SvaraRadera