20 november 2013

Jobb och framtid

Vad ska det bli av mig?

Mina arbeten so far:
1. Biljarden i Tibro
2. Restaurang Bryggan i Hjo
3. Inhoppare på It Bites (TV4 evenemang) 
4. Statoil bensinmack i Hjo
5. Målare på Filmhouse i Skövde
6. Uppfödare av miniatyrhästar, Mariestad
7. My Dress, min egna klädbutik, Mariestad
8. Städerska på Systrarna Odhs Hemtjänst i Skövde

Och nu är jag sjukskriven. Jag har testa en del olika arbeten, varit egen företagare i två omgångar och nu är jag anställd som städerska. Känns som jag gått åt fel håll i karriären....
Vad ska det bli av mig i framtiden? Kommer jag någonsin bli bra i magen igen så jag kan arbeta som vanligt? Ska jag jobba som städerska resten av mitt liv? 
Många funderingar. Saknar att vara egen företagare. Det trivdes jag som bäst med, även om det innebar väldigt mycket arbete och stort ansvar. 

Drömmen vore att driva en egen restaurang/pub, men det funkar inte när man har småbarn. Blir för mycket arbete och dumma arbetstider. Kanske en dröm man kan förverkliga på lite äldre dagar när barnen flyttat hemifrån. 
Jag har många tankar, drömmar och bilder av hur mitt liv ska se ut, men det blir ju sällan som man tänkt sig. Varför ska allt kretsa kring pengar? Kan man inte bara få göra det man trivs med och mår bra av, utan att hela tiden slita ut sig för någon tusenlapp extra i månaden. Pengar är inte allt, även om det underlättar i många lägen. 

Ni som känner mig, vad skulle ni anse att jag passade som när det gäller arbetslivet? 


1 kommentar:

  1. Du kommer säkerligen inte jobba som städerska resten av livet & det finns massor av yrken som du skulle passa inom,men viktigast är att det är något som du trivs med - Ingen tackar en för att man sliter "ihjäl sig" & vantrivsel är absolut inte bra för hälsan!

    Appropå dina besvär med magen så hoppas jag verkligen att de kommer tillrätta med vad det är & att du blir frisk/Kram Mamma

    SvaraRadera