27 augusti 2012

Glömde min vikt!

Det är ju måndag idag!
Jag hade ju lovat er att ställa mig på vågen, vilket jag gjorde! 

Idag väger jag: 74,8 kg!
Gått upp ett kilo under semestern, så det var inte SÅ illa som jag trodde först. 

Nu ska vi se hur det kommer gå för mig. Har minskat mina portioner, nästan halverat dom, plus att jag försöker komma ut på promenader minst 30 min/dag. 

Kommer uppdatera med min vikt varje måndag i fortsättningen, och denna gången ska jag inte tröttna och falla tillbaka till detta jobbiga sockerberoende!

Har precis kommit hem från gymmet (mitt allra första besök på ett gym på kanske 6 år). Körde ett body pump pass, är helt slut i armar och ben nu. Kommer troligen inte kunna gå i morgon. Men funderar på att köpa ett gymkort, ialla fall testa en månad och göra body pump till en vana varje måndag kväll. Skulle göra mig gott. 

Hoppas ni vart inne på min nya blogg Mammakilon och läst. Dela gärna er story också. Den bloggen handlar INTE om mig, utan om massa olika mammor som kämpar med vikten, eller som lyckats bli av med den. En blogg som fungerar som hjälp, motivation och inspiration för oss som kämpar, eller vill börja kämpa mot mammakilona. 

2 kommentarer:

  1. Men det var ju inte farligt :)
    Ja,jag har vart inne i den bloggen som du vet hihi Bra initiativ tycker jag! Hoppas det var bra fôlk på gymmet/Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Det var inte farligt du kanske tänker på vad du stoppar i dig mera än vad du tro hjärtat! Ska bli kul att följa viktminskningen nu! Duktigt av dig att komma till gymmet riktigt bra jobbat! Massa kramar <3

    SvaraRadera