21 augusti 2012

Fettsuga magen?

Funderar och tänker massor! 

Vill fettsuga magen med hjälp av laser, eller smartlipo som det så fint heter. Men det handlar om väldigt mycket pengar. Vill behandla HELA magen, under och över naveln plus kärlekshandtagen ända bak på ryggen och då skulle det kosta ca 65 000 kr! 

Men frågan är om det inte är värt det! Fettcellerna förstörs med laser och sugs sedan ut, vilken innebär att fettet inte kommer tillbaka igen! Detta gillar jag! Mitt problem är magen och runt midjan. Det är där jag lägger på mig i stort sett alla kilon och det ser så dumt ut. Benen är smala men magen stor, vilket gör att folk tror jag är gravid. Inte speciellt roligt alls. 


Mår riktigt dåligt över magen. Vill inte visa mig utan kläder (knappt MED kläder heller) inte ens för Fredrik, om jag inte måste. Känner att detta påverkar mitt liv lite för mycket. Jag har testa så mycket, tränat, levt på typ 1000 Kcal/dag, men inget händer på magen. Detta knäcker mig. Jag har tappat all lust och ork till att ens försöka nu, då jag vet att mina ansträngningar ändå inte ger resultat. 

Fler tycker säkert att jag är löjlig, att jag duger som jag är (jag har ju fått barn som så många säger till mig, men är det en ursäkt till att alltid gå runt och ha gravidmage??) andra säger att jag måste ha tålamod, ge det några år....jag har försökt gå ner i vikt och bli av med magen i snart två år! Men det händer inget! Vad eller hur jag än gör! 

Lovar att skriva om det och bjuda på många bilder här om en operation blir av. 


5 kommentarer:

  1. det är tufft det där.. inte lätt när det är så svårt... hur funkar det med dvd'erna om dom nu funkar vill säga.. hoppas att något snart börjar lossna så att du ser att något händer med de ansträngningar du gjort och gör.. Kramar vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går sådär med dvderna, får nästan aldrig tid. Ska ev. Och testa zumba på gymmet i morgon, får se hur det går, men hoppas på att kunna lösa det ekonomiskt med en operation nu i vinter.

      Radera
  2. Även fast det är väldigt dyrt så kanske ändå är värt det och om du kan känna sig trygg i dig själv så är det värt det ju? Sen så är det ju hemskt att du känner så inför din man vet hur det är man känner sig ju inte dösexig inför Alex just nu som man ser ut och den känslan är hemsk!
    Massa kramar <3<3
    Tack för din kommentar ja snart så till nästa sommar sitter dom perfekt =) <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Hej! :) det var längesen du skrev inlägget men jag undrar hur det har gått? Har du gjort fettsugning än?

    Jag funderar på att göra fettsugning men ja det kostar en del så det får spara i ett bra tag.

    Hittade faktiskt en bra o informativ sida som skriver allt om fettsugning o även om de olika metoderna...

    Här är länken: www.plastikoperationer.net/fettsugning-mage-laar-rumpa-hals

    Kramisar
    Izza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte gjort fettsugning än, men vill fortfarande göra det. Hade bokat tid med en gång om jag bara hade råd. Kanske framöver, hoppas det i alla fall. Tack för tipset med länken.

      Radera