23 augusti 2012

Det förflutna

Var ute på en powerwalk tidigare idag, vilket gav mig lite tid ensam för att låta tankarna fara runt fritt i huvudet. När låten Bad Kid med Lady Gaga spelades i mina öronsnäckor väcktes många minnen. Tänk vad mycket jag varit med om i mitt liv, och vilken stormande och växlande väg jag gått. 
Kan inte ens räkna hur många gånger jag försökt ta mitt eget liv som tonåring. Oftast med starka piller (kan säga att magpumpning är inget man vill vara med om), eller med hjälp av kniv eller liknande. Helt sjukt. Idag skulle jag aldrig komma på tanken! 

Att man är så dum och naiv som tonåring. Att man faller offer för alla idioter som inte vet hur man ska bete sig. Blåmärken, sparkar och stryptag har man fått stå ut med, brutet näsben, två aborter, skilsmässa, fängelse och en jäkla massa annan skit. Fy fan säger jag bara! Hoppas verkligen inte min underbara dotter ska behöva genomgå ens hälften av vad jag fått. Vill verkligen finnas där för henne och försöka ge henne det bästa möjliga. Men sen finns det så mycket som man inte kan påverka, så som umgänge med idioter (som jag föll för)....

Nej, livet är inte lätt. 
Men det är fortfarande en dans på rosor, gäller bara att inte glömma bort att rosor har vassa taggar!

4 kommentarer:

  1. Jo,jag vet alltför väl :(
    Älskar Dig/Kram din Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet hur du haft det och även jag vet att livet har varit tufft. Även jag har en hel del med mig ifrån det förflutna.

    Mängder med kramar till dig!!

    SvaraRadera
  3. Det var tur att alla de där försöken inte gick bra, för då hade inte jag haft en så underbar vän <3 (om jag får se det själviskt sett) Men det är många med mig som tycker samma sak.. Många kramar vännen <3

    SvaraRadera
  4. Oh jag vet hur det är, jag har haft det väldigt jobbigt jag men men tänk vad det också gjort oss starka och även det har gjort oss till dom människorna vi är idag men förståles för människor som inte mår så bra. Vi är starka som orkat forsätta, du är bäst! Massa kramar <3

    SvaraRadera