29 december 2011

nytt år, nya tag!

Ja, bara några få dagar kvar av 2011. Härligt! Ett nytt år innebär chansen till att förbättra det som varit mindre bra under 2011, som till ex. rökningen och vikten. Måste verkligen sluta röka, och VILL verkligen sluta! Men det innebär oftast att man går UPP i vikt oxå....Jag som måste gå NER i vikt!!
Ja, ja, får ta en sak i taget antar jag, först sluta röka, sen försöka gå ner i vikt. Behöver de båda för hälsan och mitt välmåendes skull.

Nu har jag först en dag kvar att jobba detta året. Roligt! Men försäljningen har varit lite för dålig för att vara mellandagarna tyvärr. Får hoppas på en riktigt bra fredag så här innan nyår.

Ikväll har jag tid för massage i Berg kl. 20. Ska bli gött. Ryggen har allt börjat besvära mig lite nu igen, står ju upp i klackskor hela dagarna. Inte det bästa för höfter o rygg, men det ingår i arbetet. Tur att man har en bra massör. (då Fredrik är fullbokad, då får jag ju nöja mig med Anna i Berg, he he)

Nyårsmiddagen....
Vi har pratat fram och tillbaka hela veckan och fortfarande inte bestämt vad vi ska laga. Anna o Ekdahl står för förrätt o efterrätt, vi ska fixa varmrätten....funderade på tapas i alla olika former, men insåg att det blir väldigt dyrt. Blir en otroligt lång inköpslista. Tips mottages gärna!

Kram och GOTT NYTT ÅR till er alla!

2 kommentarer:

  1. Oo,jag önskar dig lycka till med både rökning & vikt,tror du fixar't!
    Håller tummarna för att många kommer i sista minuten & köper Nyårs"blåsan"/klänningen hos dig!
    Nyårsmat har jag inget tips på då vi oxå funderar hihii,men önskar er en riktigt härlig nyårshelg/Gott Nytt År Kram från oss i Hjo!

    SvaraRadera
  2. Ja det finns mycket man kan förbättra under nästa år :) och mycket spännande kommer säkert att hända :)
    Gott nytt år till er med!

    Kramar i mängder till er!

    SvaraRadera