23 augusti 2011

Bakar bröd!

Nu testar jag vår bakmaskin som vi fick av Jan och Per i bröllopspresent. Så spännande! Helt overkligt! Jag behövde bara hälla i ingredienserna, sen gör det ALLT jobb åt mig, till och med gräddar brödet. Om tre timmar är den klar, då kan jag bara öppna och ta ut en helt färdig limpa, klar att ätas! Lyx!
Den går att ställa på timer så att man alltid får nybakat bröd till frukost. Då går den igång av sig själv under natten och ser till att vara klar lagom till frukost! Är klart imponerad utav denna maskin.

För övrigt håller jag mig borta från cigg, var duktig och tränade ett pass på Friskis & Svettis igår. Känns bra. Gick en liten promenad i solen idag också. Nu väntar jag på att min älskling ska komma hem från jobbet. (har gömt en del lappar runt om i huset som han kommer att hitta allt eftersom, på lapparna står det olika anledningar till varför jag älskar honom....gulligt va?)

5 kommentarer:

  1. Låter ju såå bra och *mumms* för Nybakat!
    *Thihi* JÄTTEGULLIGT du gjort med lapparna :)
    Ha en fin kväll i ☼
    Föresten va BRAAAAAAAAAA gjort att hålla dig ifrån RÖKAT och börjat träna,det är ju aldrig fel - Nyttigt -

    /Kram Kram din Mamma

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är,Madde!Glömmer aldrig vad du sa när jag rökade hehe

    SvaraRadera
  3. Men åh vad gulligt med lapparna :) Och maskinen måste ju vara toppen. Dock är vi för många för att limpan ska räcka... skulle behöva tre sådana maskiner då antar jag haha :)

    Massor med kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Är supernöjd med bakmaskinen! Håller på att baka i alla fall 3 limpor idag och en i morgon som vi ska ta med till kusten i helgen. Så gott när man bakar brödet själv ju! Trollmorsan: du kan ju alltid ha en, baka flera limpor på samma dag och frysa in! =)

    SvaraRadera
  5. Trevlig läsning har det såklart blivit när man tittar in i din blogg =) Fick ta igen massor av dagar =) Längtar tills vi ses, ska bli roligt. Massor av kramar =)

    SvaraRadera