4 juni 2014

Mitt löshår

Nya frisyren! 

Här kommer lite mer info om min makeover.

Jag valde att göra förlängningen på NewHair pga. att dem bara håller på med detta. Dem gör ca 150 förlängningar varje månad så dem vet vad dem sysslar med. Deras priser är ofattbart billiga dessutom, mest pga. att dem har sitt eget märke på löshåret, och det kan jämföras med de allra bästa och kända märkena på marknaden. 

Nu till min frisyr!
Fästena är i samma nyans som håret och gjorda platta för att synas och kännas minimalt. Första natten med löshåret gjorde ont de första 5 min, då fästena var lite hårda att ligga på. Men det gick som sagt över efter bara 5 min på kudden. Har sovit som en stock i natt.

Idag gick jag med håret utsläppt på väg till dagis, och det blåste en del. Jag kände efter noga och är helt säker på att alla fästena var täckta med hår varje gång svallet blåste upp i vinden. Tror inte ett enda fäste kunde skymtas. Blåser det däremot väldigt mycket så hade jag valt att sätta upp en toffs för att vara på säkra sidan. 

Jag var orolig för att fästena skulle synas när håret är blött (måste ju våga bada med håret i sommar) men när jag kom ut ur duschen igår och tittade mig i spegeln så såg det fantastiskt ut! Håret var lite smått lockigt och jag såg inte ett enda fäste! 

Håret kan behandlas precis som ens eget hår, dock ingen blekning! 
Det bleks dock som ditt egna hår i solen. 

Det är också vanligt att man tappar 1-2 slingor i veckan, men vissa tappar inga alls på flera månader. Kommer hålla er uppdaterade här om hur det går för mig och mitt löshår under sommaren. 

Metoden som görs på NewHair.se är väldigt skonsam för ditt egna hår. Håret fästes med kreatinvax, ett protein som vårt egna hår består av till mer än 90%. Dem tvinnar aldrig håret vilket bidrar till minsta möjliga slitage och förhindrar heller inte mitt egna hår att växa normalt under tiden löshåret sitter i. 
Om du tänkt göra detta, så välj någon som är professionell så slipper du bli tunnhårig efteråt! 

Nu till lite bilder också! 

Så här ser det ut när jag lyfter på håret. Fästena smälter in riktigt bra!

Morgonens frisyr. tog 1 min, tog bara ur flätorna jag sovit med!

Så här ser fästena ut nygjorda. Dem kommer bli ännu lite mer diskreta. 

SÅ NÖJD med mitt nya långa hår!

OBS!!!!
Nu när det precis är isatt, då ser det som värst ut!!! Det tar ca 3 veckor för löshåret att "hänga in sig" i mitt egna hår. Sen när man haft det ca 1,5 månad, då är det som snyggast! Så det känns grymt bra att veta att det bara blir bättre och bättre. Jag som redan är nöjd! 

Ännu mera info ang. skötsel och löshår hittar ni här:

10 kommentarer:

  1. Snyggt=)
    Denna metoden gjorde Tina http://home2tiny.blogspot.se/2014/05/fore-och-efter-bilder-pa-mitt-nya-har.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina använde en tejpmetod i form av remsor. Jag har små små hårslingor fästa med vax i mitt hår, ca 110 st små slingor för att vara mer exakt. Det gör det extremt lätt att borsta i håret då fästena är så små och smala.
      Men väldigt fint resultat Tina fick!

      Radera
    2. Tina är min bloggvän sedan länge & jag måste säga att jag är så glad för henners skull så mycket som hon gått/går igenom!

      Radera
  2. Jättesnyggt! Hihi Jag kan inte låta bli att fundera på hur Erik & Bella reagerade - Erik brukar ju ha så härliga kommentarer :)

    /Kram på Er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han sa bara: Vad fin du är i håret mamma!
      Och det värmde. Det var mera reaktioner när jag kom hem och Fredrik och Per fick syn på mig på gårdsplanen!
      - Wow, vilket hår! Va bra det blev! Supersnyggt
      Det värmde =)

      Radera
    2. Härligt förstår att det värmde ,ska bli skoj att se & känna imogon :)

      Radera
  3. Så snyggt!
    Jag har blont hår å skulle kunna tänka mig detta men går det att bleka utväxten undrar jag?Kikar föresten in här från trollmorsan=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit :)
      Ja, utväxten kan man bleka utan problem! Bara man är nog med att inte få någon blondering i fästena, men när det väl är dags att bleka utväxten så har ju fästena växt ner lite så dem menade på att man enkelt kan bleka utväxten själv. Men jag kommer nog välja att göra det hos frissan.

      Radera
  4. Tack då vet jag att det går att fixa utväxten=)

    SvaraRadera
  5. alltså det e ju sjukt bra :) å jag e såå taggad nu jag själv :)
    lite nervös :) kram

    SvaraRadera