16 oktober 2013

Negativa tankar....

Har av olika anledningar börjat fundera en hel del på döden.

Låter kanske konstigt, men jag har aldrig tidigare varit rädd för att dö, men nu är det något helt annat! Allt ändrar sig så fort man får barn. Är så rädd att lämna barnen kvar, utan sin mamma. Och bara tanken på att inte få vara med och uppleva barnens uppväxt, se hur dom förvandlas till vuxna människor, få mysa med framtida barnbarn och finnas där när dem behöver, det skrämmer livet ur mig!
Tänk om jag inte skulle få uppleva ålderdomen tillsammans med min Fredrik. Vi som (REDAN) har så många planer för vår tid ensamma utan barn boende i huset och inget arbete man måste gå till. 

Men framtiden är osäker och man vet aldrig vad som kommer ske. 

Nej usch, nu får jag försöka lägga dessa tankar bakom mig och njuta av nuet! Leka med mina barn, pussa på Fredrik och ta vara på tiden vi har tillsammans. Älskar min lilla familj över ALLT annat. 

3 kommentarer:

  1. Usch,ja hemska tankar....
    Det är nog bra att försöka lägga sådana tankar bakom sig & njuta av nuet/livet!

    /Kram <3

    SvaraRadera
  2. Det kommer sådana perioder i livet då man tänker så. En del saker händer och man får liksom "vakna" upp och inse att allt är inte för evigt. Men att leva i nuet, ta vara på dagarna och stunderna man får. Göra det bästa av livet idag är nog vad man ska försöka göra. Carpe Diem.

    Massor med kramar till dig syrran <3

    SvaraRadera
  3. En vacker dag ska ju vi alla somna in och därför är det så abnormt viktigt att leva idag och inte i morgon. Men du är ju inte gammal så du behöver nog inte oro dig utan lev idag och inte i framtiden för det hjälper ju inte att du oror dig om vad som ska hända om 10,20, 30 år fram i tiden? För då går du ju miste om allt underbart som händer här och nu.

    SV: Oh stackare jag vet hur det är, kan man inte träna "upp" brösten då? Så dom inte hänger? Sen tror jag oftast att man själv ser det som ett större problem än vad det egentligen är. Du är skit snygg som du är och så är det bara!! Massa kramar <3

    SvaraRadera