9 juni 2013

Barnmedicin

Vilken helg! 
Började med att Bella fick hjärnskakning och kräktes så vi fick spendera hela fredagen på barnmedicin på KSS. Redan på lördagen var hon bättre, tack och lov.

Men nu idag (söndag) vaknar Erik med hög feber och ligger helt utslagen med 40 graders feber! Alvedon har inte hjälpt alls, så nu får vi se om vi får sova något inatt. Ringde 1177, men kärringen där var bara otrevlig och till ingen hjälp alls så jag slängde till och med på luren i örat på henne!!! 

Nu väntar en riktig helvetes vecka på jobbet. Se om jag överlever!

        Lilla Bella på akuten! 
   Lilla Bella utslagen på barnmedicin fredags kvällen! Tyckte så synd om henne!

2 kommentarer:

  1. Naw...Lilla Bella :( Såå skönt att hon piggnat på sig men,tråkigt att goa Erik är dålig hoppas han piggnar på sig han mé,ghaa...trist med dåligt bemötande från 1177/Kram på Er!

    SvaraRadera
  2. Håller med Fru Eriksson.. Hoppas Erik blir bättre samt att Bella slipper fler hjärnskakningar.. Så dåligt bemötande!! Blir ARG å det är inte så ofta (längre) jag blir det.. När jag ringde in till 1177 när Elise bara var någon månad eller 2 så fick jag en kanonbra kvinna.. Hon sa att det antagligen inte var ngt allvarligt utan bara något virus, MEN så sa hon : Vi tycker det är bra om även föräldrarna känner sig trygga i situationen så åk in till akuten ni. Så tillade hon att det kan vara många barn i väntrummet så ni inte blir "förfärade" om det är det.. GULLIGT av henne tycker jag. MER SÅNNA PÅ JOBBET!! =) Många kramar

    SvaraRadera