14 september 2014

Nöje och allvar

Blandad helg!

Vi har haft en riktig "umgås med vänner" helg! Så roligt och mysigt. Vi åt lunch på Känsla i lördags med goda vänner från Skövde där även barnen fick rida ponnyridning. 
Sen blev det fika här hemma och på kvällen åkte vi till några andra vänner utanför Hjo och fick titta på nästan 1000 grisar och bli bjuda på supergod middag. Vi hade så trevligt och barnen hade hur kul som helst! 

Allvar

Idag har vi självklart varit och röstat.
Rösta rätt, inte rött! 
Det ska löna sig att arbeta! 

Bella rider på minishettisen Rasmus.

Erik rider på shettisen Laila.

Lördagens kväll spenderades på landsbygden utanför Hjo. Så vackert, tyst och avkopplande.

8 kommentarer:

  1. Så mysiga foto när sötaste Erik & Bella rider på goa Rasmus :)
    Ja,visst har vi Röstat - Förtidsröstat & kommer följa valet till & från under kvällen/Kram

    SvaraRadera
  2. Det blev inte rätt i valet=(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas inte er framtid blir så illa som du skriver utan att ni kan bo kvar å slippa leva på bidrag?!

      Radera
  3. "Det ska löna sig att arbeta" skriver du. Jobbar du själv eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid jobbat, men är just nu sjukskriven, men inget jag planerar att vara resten av livet. När jag arbetar vill jag att det ska löna sig, självklart, och inte behöva betala mer i skatt bara för att jag jobbar och sliter.

      Radera
  4. Du skriver "Om de röda skulle få makten skulle det innbära förödande konsekvenser för min familj. Så illa att vi kanske skulle tvingas sälja vårt hus och behöva leva på bidrag."Nu ser det ju ut som de får makten jag undrar varför skulle det innebära detta för din familj?

    Undrar Terese

    SvaraRadera
  5. Min man är egenföretagare, snickare. Utan rotavdrag så kommer han gå i konkurs. De röda har flera gånger lagt fram önskemål om att ta bort rotavdraget, även minska rut avdraget. Jag har jobbat för ett städföretag som även dem får det tufft om rut avdraget minskas. (Är dock sjukskriven nu) detta skulle kunna göra att både jag och min man står arbetslösa. Nu följer jag utvecklingen i politiken med spänning (och lite oro) så får vi se vad som händer.

    SvaraRadera