14 februari 2013

vikt och kärlek

Alla hjärtans dag

Idag har jag ångest för min vikt....funderar på att skippa vägningen denna lördag.
Har idag fått min mens, och alla tjejer vet ju hur det är när man har mens. Magen är svullen och man känner sig mer fet än någonsin, plus detta stora behov av choklad. 

Inte lätt att kunna gå ner i vikt när min underbara man kommer hem och överraskar med 1 kg av min favorit glass plus ett helt kilo lösgodis! Tror ni jag har kunnat låta bli detta? 

Nej, får nog vänta med vågen till nästa helg istället. 

Är trött på att må illa hela tiden. Börjar gå mig på nerverna! Och NEJ jag är inte gravid. Vet inte vad illamåendet beror på. Haft det några veckor nu. Men känns som det bara blir värre och värre. suck....


Ha en underbar kärleksdag idag. Det ska jag försöka ha!

2 kommentarer:

  1. Wow,snyggt foto på dig!
    Jag vill önska dig en riktigt underbar alla hjärtans dag & vi ses ju sen hihi/Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Du är så fin kära syster. Ibland får man nog accepera hur man ser ut, göra det man kan för att gå ner i vikt men ändå inte sluta leva. Och oja vid mens är man grymt sugen på choklad och det får man vara. Jag lovar att även om det tar tid kommer du att komma ner dit du vill. Men viktigast är nog att inte stressa för stress tror jag ger motsatt effekt. Givetvis är vi alla olika men detta tror jag.

    Kram på dig kära syster!!

    SvaraRadera