6 mars 2015

Fyra veckor senare...

Vikten efter 4 veckor

Förra veckan stod det helt still. Denna veckan (trots en hel del fusk) så gick det i alla fall åt rätt håll, vilket jag inte hade trott alls. 

Vecka 4:
Vikten: 65,1 kg  (-0,4)
Midjan: 80 cm    (+-0)
Magen: 96 cm     (+-0)
Höften: 101 cm   (+-0)

Löpningen:
Nu till den roliga grejen jag har att berätta för er!!! Är så glad och stolt! Kolla in detta:
Dagens personbästa: 10 km på 69 min
(förra veckans bästa var: 3,5 km på 20 min)

Jag har för första gången i mitt liv sprungit en hel mil utomhus! Hade SÅ ont i benen och var så trött när jag kom tillbaka, men så stolt att jag faktiskt klarade hela sträckan! Trodde jag aldrig! Gick inte en enda meter av dessa 10 km!

Dagens tanke:
Jag är nöjd att vikten faktiskt hade minskat denna veckan, men mest nöjd är jag över mina framsteg inom löpningen och min kondition. Jag märker stor skillnad på kondisen varje vecka. Nu är den rökande Madde som bortblåst. Nu känner jag mig mer eller mindre som en löpare istället. Känns underbart! Tills nästa fredag ska minst 1 kg ha försvunnit. Har fått mer stöd och motivation nu då ännu en av mina vänner har hakat på denna resa! Så roligt! Nu kör vi brudar! 

Totalt resultat under dessa 4 veckor:
Vikten: -2,7 kg
Midjan: -3 cm
Magen: -5,5 cm
Höften: -2 cm

3 kommentarer:

  1. Wooo,bra personbästa,Madde :)
    /Kram denna ☼-iga Fredag!

    SvaraRadera
  2. Ååå jag vill så gärna springa jag med men denna j*vla influensa förkylning vill ju inte bort :( det e ju så fint väder att springa i. Måste bli frisk nuuuu.

    Kanon bra sprunget av dig. :) 💪👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas verkligen du får bli helt frisk snart!

      Radera