18 augusti 2015

Bara en skugga

Vad hände?

En gång var jag en ambitiös ung kvinna med höga krav och stora drömmar. Jag var beslutsam och envis. Jag hade potential till att kunna nå mina mål, toppbetyg i skolan och en lysande framtid som väntade....

Sen brann vårt hus ner till grunden. Vi blev blottade, nakna, hemlösa. Allt vi ägde försvann på ett ögonblick. 
Strax där efter dog tre av mina hästar tätt efter varandra. En tung sorg som jag fortfarande bär på, obearbetad.

Vi blev föräldrar, mitt i all kaos, boendes i en husvagn på gårdsplan med endast ett stommrest hus där hundratals arbetstimmar återstod innan vi skulle få ett hem igen.
Barn nummer två kom. Något vi aldrig kunnat förbereda oss på, kolik och spädbarnsdiaree. 

Allt slutade i att jag gav upp min dröm, sålde alla mina hästar då sorgen tillsammans med arbetsbördan blev för stor. Min mage kraschade fullständigt. Jag kämpar varje dag. Magen plågar mig, försvårar min vardag och tär på både humör och energi.
Tålamodet till att fostra barnen börjar ta slut. Livsgnistan är obefintlig.

Idag är jag endast en skugga av den kvinna jag en gång var. Den kvinna jag så stolt visade upp. 
Idag är jag en blek skugga, en annan kvinna. En kvinna utan glöd, utan drömmar och helt utan ambitioner. 

Jag är förändrad för alltid.
Vi alla har en story, något vi bär på, saker som förändrat oss som individer. Respektera varandra och deras resa i livet. De saker som påverkar oss mest är sällan saker vi själva valt att genomgå.

1 kommentar:

  1. Ja,du har gått igenom en heldel & det gör ont i mamma ♡-at :(
    Den kvinnan du var finns kvar där inne är jag säker på & jag önskar att livsgnistan tänds & att tålamodet kommer,men...Det är inte alltid så lätt när man inte får må bra så hoppas innerligt att dina magbesvär ger sig!

    /Kramar om - Älskar Dig!

    SvaraRadera