25 oktober 2012

Saknad....

Mina hästar

Tänker ofta på mina hästar. Sålde dem sista i april, och saknar dem redan. Känns så annorlunda att inte ha några hästar längre. Har ju haft häst på ett eller annat sätt sedan jag var 9 år. Men nu har jag börjat på ett nytt kapitel i livet, vilket självklart är positivt. Hästar kommer det finnas tid för senare i livet. I ett annat kapitel. Det är jag säker på. 

Lägger upp lite bilder för att minnas och sakna dem lite extra idag. 

Glitz N Silver, söt liten tjej. Bor nu i Danmark 

Modern Kay Ce Honey, hon bor nu i Finland

Star Strucks Sheza Lil Annalytical "Anna", bor nu i Danmark. Mitt finaste sto ever!

CS Royal Standing Ovation "Ove", min European champion! Bor nu i Danmark.

Oakstars Sheza Double Dare, mitt finaste föl som vunnit massor med sin nya ägare.

Oakstars Optimus Perfection, super läckert hingstföl jag fick 2011

Modern Victorias Secret, otroligt vackert sto som nu bor i Finland.

Oakstars Happy Diamond, supersöt tjej, mitt andra föl någonsin.

JL Starlight Happy Attraction "Happy". Mysigaste hingsten jag någonsin haft.

Oakstars Lenzo Maglite, Snyggt hingstföl som verkligen kan röra sig snyggt.

SLC Spectacular Babe, Väldigt litet och mysigt sto.

5 stars miss Monroe, dog endast 8 mån gammal tyvärr. Hon var SÅ läcker! 

SC Royal stands golden Joker, denna kille bor nu i Finland.

WS Sunnys Maggie, fint sto som numer bor i Finland.

Star Lake Rising Dynamics, helsvart sto som tyvärr inte finns längre.

Oakstars Black Gold Beauty, så fint stoföl jag fick som flyttade till Finland. Lever ej idag.

SHM Pizzaz Xtreme, liten svart hingst som var expert på att rymma ut hagen.

Marystown Echo Royale, snygg hingst som stod hos mig under ett års tid.

Vermilyea Farms Mandalay Bey, min första hingst, SÅ SNYGG! 

Oakstars Miracle Man "Calle" bor nu i Finland.

Oakstars Februari Sunshine, mitt allra första föl, Han bor nu i Finland.

SLC Foxy Chanell, denna lilla dam lever ej idag.

Mustardseeds legionares Fancy Face, Mitt första sto, och absoluta nr 1 av ALLA. Lever ej idag.

Sweet Dreams Katrina Lynn, Detta sto bor i Finland nu.

Happy HS Chantilly Lace, fint litet avelsto.

Vermilyea Farms Honeysuckle Rose, härligaste och roligaste stot jag haft någonsin.

Star Strucks Sheza hot lil Honey, Overo sto jag köpte från USA. Bor i Finland nu.

Premier Special Blessing, mysigt sto jag köpte från USA. Bor i England nu.

Jag hoppas jag inte glömt av någon liten Miniatyrhäst jag haft. Om du kommer på någon som inte finns med i detta inlägg så påminn mig gärna. Tror jag kommit ihåg dom alla. Vissa saknar jag mer än andra, så som Fancy....tog väldigt hårt på mig då jag tvingades avliva henne. Det var ett hårt slag. 

Nej, detta inlägg är ju till för att få minnas alla mina fina amerikanska miniatyrhästar jag haft under åren 2007-2012, 5 underbara år! 

1 kommentar:

  1. Förstår din saknad & de är ljuvliga allesamman,särskilt minns jag lille Happy/Kram

    SvaraRadera