28 maj 2012

Mobbing!

Två jobbiga saker!

Min vikt....
Idag är det första dagen jag tar pillerna 30 Days. Och som namnet avslöjas ska dessa ätas i 30 dagar och utlovar minskade mått på 1-2 storlekar. (hoppas det stämmer) 
MEN....vägde mig därför i morse....75,7kg!!! Jag har alltså fortsatt att gå upp i vikt denna veckan som varit. Blir så ledsen och besviken. 

Mobbning på dagis...
Nu till något ännu jobbigare. Det här med mobbning. Vi var på dagis förra veckan för att grilla med övriga barn och deras föräldrar. Trevligt! MEN min pojke Erik på 2,5 år blev under denna kväll utsatt för mobbning, som jag bevittnade. Det kom tre äldre killar fram till honom och började slå på Eriks keps om och om igen, Erik backade förskräckt undan, killarna följde efter och till slut slog den ena killen av Eriks keps och dom stod och hånskrattade (bokstavligt talat) åt honom. DÅ kom jag gåendes med bestämda och snabba steg och sa: 
- Så där får man inte göra! 
Då säger killarna: 
- Spring! Hans mamma kommer! 
SNÄLLA hjälp mig! Hur ska jag reagera på detta? Vad ska jag göra? Har aldrig känt så som jag gjorde då, så förkrossad över att se min lille Erik så förskräckt, så utsatt och mobbad. Det var riktigt hemskt! Min lille Erik som är så genomgod, så snäll och försiktig av sig, stackars honom! Usch! Så jobbigt! Men som mamma kan jag inte låta bli att reagera och bry mig! 

2 kommentarer:

  1. Men så hemskt,lille Erik :(
    Förstår att det känns i mamma ♥....Klart du ska reagera!!
    Det du bör göra är att prata med Dagispersonalen först men sedan föräldrarna till barnen + barnen tycker jag/Kraaaam

    (Om du inte får gehör av Dagispersonalen går du till Föreståndaren ) Hoppas detta löser sig!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis skriva som mor din, men då instämmer jag med hennes ord!!
    Tar man det i sin "linda" kanske det är bättre för alla inblandade. Då kanske det bara blev den gången om man säger så. Håller tummarna att det ska gå bra. Kramar

    SvaraRadera